احمدآخوندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

لزوم راه‌اندازی دفتر دندانپزشکی در سازمان نظام پزشکی

استاد دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات لیزرگفت: با راه اندازی دفتر دندانپزشکی در سازمان نظام پزشکی نظرات و مسائل همکاران در این حوزه شنیده و رفع می‌شود.

محمد صادق احمد آخوندی استاد دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات لیزر در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی به عنوان یک تشکیلات مردم نهاد از وضعیت نسبی مناسب و پتانسیل خوبی بر خوردار است اگر چه در قانون بخشی از فعالیتهایش به عنوان نقش مشاوره‌ای و ارائه نظر وارد شده تا مجموعه تصمیم‌ها در خصوص موارد مختلف را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی به عنوان یک عضو مشاور در موارد مختلفی باید مشارکت کند، افزود:این مساله جزء اختیارات این نهاد محسوب می‌شود و در طول دو دوره گذشته بهای لازم به سازمان نظام پزشکی داده نشده و جایگاه این نهاد افول کرده و در نهایت متاسفانه از مسیر خود خارج شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت پزشکی درکشور تحت الشعاع یک سازمان نظام پزشکی قدرتمند و مستقل است، ادامه داد: سازمان نظام پزشکی باید قدرتمند، بالقوه و مستقل عمل کند تا در مسیر قانونی که برایش تعریف شده و در چارچوب مقررات به رشد و پیشرفت خودش دست یابد تا بتواند مشکلات و مسائل صنف‌های مختلف جامعه پزشکی را برطرف کند.

استاد دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه افراد مطلع، توانمند و با سابقه کار اجرایی باید به سازمان نظام پزشکی وارد شوند، ادامه داد: برای اینکه یک سازمان قدرتمند و تاثیر گذار داشته باشیم باید افرادی مطلع از قوانین و با تجربه قبلی به این سازمان مردم نهاد ورود پیدا کنند، زیرا این مکان محلی برای کسب تجربه افراد کم سابقه نیست.

احمد آخوندی اظهار کرد: ورود افراد با سابقه و توانمند می‌تواند باعث پیشرفت و حل مسائل جامعه پزشکان شود تا کار‌های مثبتی در این زمینه انجام بدهند.

وی سازمان نظام پزشکی را مکانی برای کسب تجربه و سابقه در یک دوره چهار ساله ندانست و گفت: افرادی که بر قوانین و کار‌ها اشراف کامل دارند و همچنین در کشور از مقبولیت خاصی برخوردار هستند؛ می‌توانند مطالبات پزشکان را برطرف کنند وبا تعامل و همکاری با سایر سازمان‌ها در تصمیم‌های کلان کشور تاثیر گذار باشند.

 استاد دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه افرادی که از آن‌ها به عنوان مشاور در کشور استفاده می‌شود باید به سازمان نظام پزشکی ورود پیدا کنند، افزود: برای اینکه یک سازمان قوی و با ظرفیت‌های بالایی داشته باشیم باید افرادی توانمند سر کار بیایند تا در داخل مجموعه شورای عالی سازمان و هیئت مدیره مشغول به فعالیت شوند تا با تعامل با سایرین بتوانند گره‌ای از مشکلات و مطالبات پزشکان را باز کنند.

احمد آخوندی عنوان کرد: اگر سازمان نظام پزشکی نهاد دولتی و NGO نباشد هیچ جایگاهی در بین سازمان‌ها نداشته و فقط رابطی بین دولت و مردم است و به نظر من هر چه انتخابات نظام پزشکی با مشارکت بیشتر همکاران از صنف‌های مختلف برگزار شود این اقدام پشتوانه محکمی برای تصمیم گیری و چانه زنی اش در خصوص مسائل مختلف جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه پزشکان باید مطالبه گری را از اعضای سازمان نظام پزشکی طلب کنند، ادامه داد: با انتخاب افراد اصلح باید ارتباطات ارگانیک و زنده؛ پایدار بماند و جامعه پزشکان از اعضای این سازمان برنامه‌های خودشان را طلب کنند که این کار سبب کاهش هزینه مطالبه گری در کشور می‌شود.

استاد دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: بهتر است در سازمان نظام پزشکی دفتر برنامه ریزی دندانپزشکی با حضور منتخبان این رشته راه اندازی شود تا نظرات همکاران مان را در حوزه دندانپزشکی از سراسر کشور جمع آوری و به ایده‌های مشابه و مفید جامه عمل پوشانده شود.

وی یاد آور شد: ایجاد دفتر برنامه ریزی دندانپزشکی باعث ایجاد یک پارلمان دندانپزشکی در حوزه نظام پزشکی می‌شود و سازمان در مسیر واقعی و قانونی اش می‌تواند مطالبات جامعه پزشکان بویژه دندانپزشکان را برآورده کند.


انتهای پیام /

لزوم راه اندازی دفتر دندانپزشکی در سازمان نظام پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار