بهبهان؛

تشییع پیکر مطهر 5 شهید در بهبهان

پیکر پاک و مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس بر دستان مردم ولایی و شهیدپرور بهبهان تا آرامگاه ابدیشان بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آئین تشییع پیکر پاک این شهدای والامقام امروز پنج‌شنبه 29 تیر ماه همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا برگزار گردید.

 

این مراسم معنوی از کنار مزار 5 شهید گمنام آرمیده در پارک شهید شریف‌نیا بهبهان آغاز شد و مردم دیار سردار شهید صدرالله فنی و سردار شهید حبیب‌الله شمایلی با این شهدای عزیز وداع کردند.

 

همشهریان سردار شهید مجید بقایی و سردار شهید عبدالعلی بهروزی پیکر این شهدا را بر دوش خود تشییع و تا بهشت بدرقه نمودند.

 

یکی از این شهدای والامقام شهید سید ماندنی موسوی فرزند سید حمدالله است که در تاریخ دهم خرداد‌ماه سال 1343 در شهرستان بهبهان به دنیا آمد و در روز پنجم اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون در سن 19 سالگی به شهادت رسید.

 

یکی دیگر از این شهدای والامقام شهید رضا شجاعی فرزند ماندنی نام دارد که در تاریخ 9 خرداد سال 1341 دیده به جهان گشود و در تاریخ هشتم اسفند سال 1362 در عملیات خیبر در سن 21 سالگی در منطقه عملیاتی جزیره مجنون شربت شهادت را نوشید و به آسمان عروج کرد.

 

سرانجام پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی پیکر رزمنده دلیر اسلام شهید رضا شجاعی توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شد و پس از 34 سال به خاک پاک وطن بازگشت.

 

یکی از این شهدای والامقام یک نوجوان 15 ساله است که در اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از 32 سال تفحص شد.

 

شهید دیگر نیز یک جوان 17 ساله‌ای است که در اسفند ماه سال  1363 در عملیات بدر و منطقه عملیاتی شرق دجله آسمانی شد و پیکر پاکش با گذشت 33 سال به وطن بازگشت.

 

پرستوی بی‌نام و نشان دیگر نیز رزمنده‌ای 40ساله است که در عملیات ایذایی والفجر8 در بهمن ماه سال 1364 به شهادت رسید و عندربهم یرزقون شد.

 

این شهید والامقام که در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص در خاک عراق به فیض شهادت نائل آمد پس از 32 سال به خاک وطن بازگشت و میهمان تیپ امام حسن مجتبی(ع) مستقر در بهبهان می‌شود.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.