کمیته امداد در هفته‌ای که گذشت؛

درآمد ۷٠٠ میلیون ریالی مددجویان کمیته امداد از صنعت فرش بافی/اجرای رایگان طرح‌های غربالگری سلامت برای بیش از ۱۷ هزار مددجوی تهرانی

مهم ترین اخبار کمیته امداد را در هفته ای که گذشت با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

درآمد ۷٠٠ میلیون ریالی مددجویان کمیته امداد از صنعت فرش بافی

حسین فتح آبادی سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین اظهار داشت:با توجه به ظرفیت این شهرستان در زمینه صنعت فرش‌بافی به منظور ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، در سال گذشته تعداد ۲۷ تخته فرش و تابلو فرش توسط مددجویان بافته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد فرش تولیدشده از سوی مددجویان ۷۰۰ میلیون ریال ارزش دارد، افزود: آموزش و ارتقای شغلی و همچنین نظارت بر انجام این طرح اشتغال با هدف کیفی سازی فرش‌های تولیدی از دیگر خدماتی است که این نهاد به مجریان طرح فرش‌بافی ارائه می‌دهد.

 

کمک بیش از یک میلیاد ریالی کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان شهرستان ری

يدالله صفری مدير كميته امداد شهرستان ری اظهار داشت: به منظور جلوگیری از فروپاشی كانون خانواده فرد زندانی و كاهش زمينه بروز آسيب‌های اجتماعی، این نهاد وظیفه حمایت از خانواده‌های زندانيان نیازمندی را بر عهده دارد که سرپرست آنان به دليل ارتكاب جرایم غيرعمد در زندان به سر می‌برد، عنوان کرد: اقدامات كميته امداد برای کمک به خانواده‌های زندانيان جرایم غيرعمد در جهت رفع نيازهای اجتماعی آنان به همراه رعايت شأن و كرامت انسانی جامعه هدف، انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در جشن گلریزان که توسط خیران و به منظور پرداخت ديه افرادی که محكوميت مالی دارند و همچنین آزادی زندانيان جرایم غيرعمدبرگزار شد، بيش از يک ميليارد ريال به خانواده های تحت پوشش كه سرپرست آنان در زندان به سر می‌برند، کمک شده است.

اجرای رایگان طرح‌های غربالگری سلامت برای بیش از ۱۷ هزار مددجوی تهرانی

علی کریمی اصل معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: طرح های غربالگری سلامت در ۵ سرفصل شامل آزمایشات، بینایی سنجی، سنجش تراکم استخوان، شنوایی شناسی، بهداشت دهان و دندان برای بیش از ۱۷ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در جهت افزایش و حفظ سلامت جسمی مددجویان به صورت رایگان تا پایان امسال اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری های غیر واگیر امروزه مهم ترین مشکلات و چالش های پیش روی نظام سلامت در بیشتر کشورهای دنیا هستند، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم از طریق اجرای برنامه های مختلف، پرداخت کمک هزینه های بهداشتی و کمک به درمان مددجویان این نهاد به ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی این افراد کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار