تابش در مراسم افتتاح پروژه درمانی اردکان:

تامین اجتماعی پویا، عامل عدالت و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

نماینده مردم اردکان تامین اجتماعی پویا را عامل عدالت و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست که باید چتر حمایتی‌اش برای امنیت مردم گسترده شود.

تامین اجتماعی پویا، عامل عدالت و کاهش آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران مجلس، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان امروز (پنجشنبه 29 تیر ماه) با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند پروژه مهم سرمایه‎گذاری و درمانی را در این شهرستان کلنگ‌زنی و افتتاح کرد.

وی در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به توصیه ائمه اطهار برای خدمتگزاری به مردم و گره‌گشایی از کار آنها گفت: مسلما اقداماتی که امروز آغاز یا به مرحله بهره‌برداری می‌رسد در همین راستا بوده و امیدوارم مورد رضایت حضرت حق و مردم قرار گیرد.

 تابش با بیان اینکه امروز برخورداری مردم از نظام تامین اجتماعی کارآمد و خوب، جزو وظایف اصلی حکومت ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: تامین اجتماعی پویا، عامل عدالت و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید چتر حمایتی خود را برای امنیت خاطر مردم بخصوص کارگران و اقشار آسیب پذیر بگستراند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ۴۷۰ میلیارد تومان بودجه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۶ است، هر چند بودجه هنگفتی محسوب می‌شود اما هزینه‌کردهای سرسام‌آوری نیز برای این سازمان پیش بینی شده است و باید تعادلی در این دو مقوله ایجاد شود تا سازمان تامین اجتماعی بتواند وظایف و کارکردهای خود را به خوبی ایفا نماید.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: امروز بحث انرژی‌های نو که جزو پروژه‌های زیست محیطی است، در دنیا مورد توجه جدی قرار گرفته و این مهم در استان یزد نیز با توجه به میانگین بالای روزهای آفتابی، از ظرفیت اجرایی بالایی برخوردار است که باید از طرف دولت مورد حمایت قرار گیرد و بستر حضور بخش خصوصی نیز بیش از گذشته فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به حرکت شتابان هرم سنی به سمت سالمندی در کشور گفت: نرخ سالمندی در کشور بنا بر آمار سال ۱۳۹۵حدود ۸/۳ درصد است که این میزان در استان یزد ۹/۳ درصد برآورد شده و باید برای نیازهای سالمندان از قبیل بهداشت، تغذیه و غیره اقدامات علمی صورت گیرد و مراکز تحقیقاتی همچون مرکز تحقیقات سالمندی اردکان باید سیاستگذاری و برنامه ریزی مورد نیاز را انجام دهد.

نماینده مردم اردکان همچنین بر سنجیدن همه جوانب پروژه‌ها برای شروع عملیات اجرایی یا افتتاح آن تاکید کرد و افزود: باید از انجام کارهای نمایشی پرهیز و  خواستار اتمام پروژه‌ها بر اساس زمان بندی تعریفی شد.

گفتنی است؛ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ نماینده مردم اردکان، رئیس سازمان تامین اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران استان یزد و شهرستان اردکان؛ پروژه های نیروگاه خورشیدی 10مگاواتی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و پلی کلینیک تخصصی آیت الله خاتمی(ره) با اعتبار ۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

کلنگ زنی سه پروژه‌ درمانی در اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار