ضمن هشدار به شهروندان کشورش برای سفر به ترکیه؛

وزیر خارجه آلمان: رویکرد خود را در قبال ترکیه تغییر می‌دهیم

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد: ما باید در سیاست خود در قبال ترکیه تغییر جهت دهیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، آلمان در پی دستگیری فعالان حقوق بشر آلمانی در ترکیه، از « تغییر رویکرد »‌ خود در برابر ترکیه و همچنین تشدید هشدارهای خود برای سفر اتباعش به این کشور خبر داد.
 
زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری در برلین اعلام کرد « ما باید در سیاست خود در قبال ترکیه تغییر جهت دهیم. ما باید شفافتر از قبل عمل کنیم و نشان دهیم نقض حقوق بشر نمی تواند بدون پیامد باقی بماند. »
 
در حال حاضر، وزارت امور خارجه آلمان توصیه های جدیدی را درباره سفر به ترکیه منتشر کرده است. توصیه هایی که در مقایسه با قبل جدی تر هستند. 
 
در متنی که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آلمان منتشر شده آمده است « از کسانی که قصد دارند برای سفر کاری یا شخصی حتی برای اقامتی کوتاه مدت به ترکیه بروند درخواست می شود احتیاط بیشتری کنند و نام خود را از طریق کنسولگری ثبت نمایند. »
 
در این بیانیه با اشاره به اینکه 9 شهروند آلمانی که تابعیت دوگانه دارند هم اکنون به اتهام حمایت از  تروریسم  در ترکیه زندانی شده اند، نوشته شده است « این اواخر، برخی آلمانی ها به دلایلی و برای مدتی که قابل درک نیست در ترکیه زندانی هستند. »
 
این هشدار برلین می تواند پیامدهای اقتصادی فوری برای ترکیه داشته باشد. آلمان از تأمین کننده های اصلی گردشگری در ترکیه و یکی از شرکای مهم تجاری این کشور است. 
 
گابریل خاطر نشان کرد این تصمیم ها با توافق آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اتخاذ شده است. 
 
گابریل حکومت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را متهم کرد که در کشورش «‌ چرخ تاریخ را به عقب بازگردانده است تا همه صداهای انتقاد آمیز را خاموش کند. »
 
وزیر امور خارجه آلمان گفت تغییر جهت سیاست آلمان در قبال ترکیه همچنین بررسی مجدد اعتبارها، تضمین ها یا کمک های مالی برلین به صادرات یا سرمایه گذاری های شرکت های آلمانی را در این کشور در برمی گیرد. 
 
گابریل گفت : «‌ دیگر ممکن نیست سرمایه گذاری در کشوری را توصیه کرد که حاکمیت قانون در آن رعایت نمی شود. »
 
وی افزود:  آلمان درباره آینده کمک های مالی که ترکیه در چارچوب روند نزدیکی با اتحادیه اروپا دریافت می کند، با شرکای خود در اتحادیه اروپا گفتگو می‌کند. 
 
اتحادیه اروپا در چارچوب کمک های مالی اروپا به ترکیه تحت عنوان کمک های « پیش از الحاق »، از سال 2014 تا 2020 در مجموع چهار میلیارد و 450 میلیون یورو به ترکیه اختصاص داده است. آنکارا سالهاست برای الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا مذاکره می کند اما این مذاکرات در حال حاضر بدون نتیجه باقی مانده است. 
 
وزیر اقتصاد آلمان نیز روز پنجشنبه گفت برلین از شرکت های آلمانی در ترکیه در برابر اتهامات ناعادلانه و غیرقابل درک دفاع خواهد کرد.

وی گفت فضایی که بر ترکیه حاکم است کار تجارت و سرمایه گذاری در این کشور را بسیار دشوار کرده است.
 
انتهای پیام/
 

هشدار وزیر خارجه آلمان به ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار