اصفهان؛

سلب شدن اعتماد مردم از روحانیت با گناه کردن یک روحانی

نماینده مردم اصفهان درمجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مردم ببینند یک روحانی گناه می‌کند نه‌ تنها اعتمادشان از روحانی سلب شده بلکه از اسلام سرد می‌شوند، باید مراقب باشید که اعتماد مردم به شما هیچ‌گاه از بین نباید برود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله مرتضی مقتدایی  امروز در گردهمایی ائمه جماعات اصفهان اظهار کرد: از زبان پیامبر(ص) مطرح شد که این مذهب شیعه جعفری به اعتبار امام صادق(ع) به وجود آمد.

وی افزود: به نظر بنده نباید شبهه ایجاد که امام صادق(ع) احیاگر مذهب تشیع است؛ تشیع از زمان پیامبر بود اما امام جعفر صادق(ع) به این مذهب اعتبار بخشیدند که به نوعی احیاگر مذهب هم بوده‌اند.

نماینده مردم اصفهان درمجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیون سربازان امام صادق(ع) هستند، تصریح کرد: امام صادق(ع) به یکی از نزدیکان خود فرمودند که «به شیعیان بگو وصیت می‌کنم شما شیعیان را به پیشه کردن تقوای الهی، پرهیز از غیبت و کوشش در راه خدا را سرمشق زندگی خود قرار دهند».

وی خطاب به روحانیون تأکید کرد: اگر مردم ببینند یک روحانی گناه می‌کند نه‌ تنها اعتمادشان از روحانی سلب شده بلکه از اسلام سرد می‌شوند، باید مراقب باشید که اعتماد مردم به شما هیچ‌گاه از بین نباید برود، چرا که از بین رفتن اعتماد مردم باعث سقوط روحانیت است.

نماینده مردم اصفهان درمجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی اوقات انسان برای خالی کردن خود در یک جمع غیبت می‌کند، عنوان کرد: خودمان را در برابر غیبت حفظ کنیم و حتی اگر احتمال به شبهه‌ناک بودن حرفی شک داریم ورع ورزیم و خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم خدایی ناکرده جایی ببینند که یک روحانی دروغ گفته است اعتماد آن مردم از تمام روحانیون سلب می‌شود، اضافه کرد: شورای حوزوی برای مدارس علمیه شهرستان‌ها تشکیل شد و آن شورا یک نفر از میان خود برای مدیر بودن مدارس آن استان انتخاب می‌کردند؛ این اقدام مهمی بود.

مقتدایی با اشاره به وضع معیشتی روحانیون ادامه داد: واقعاً وضع معیشتی طلاب امروز بسیار ناجور است، شهریه روحانی که درس خارج هم می‌خواند امروز 400 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه روحانیون امر تبلیغ را جدی بگیرند، اظهار کرد: حسن معاشرت با مردم محل را در مساجد رعایت کنیم، چرا که این رفتارها در روحیه مردم بسیار تأثیر می‌گذارند.

نماینده مردم اصفهان درمجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روحانیت امروز بسیار احتیاج به تقویت دارد، خاطرنشان کرد: در شبکه‌های مجازی کسانی فعالیت دارند که روحانیت را تخریب کنند.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن تخریب روحانیت است، گفت: باید توجه داشته باشیم که خود را در برابر این تخریب‌ها تقویت کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.