سوادکوهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سازمان نظام پزشکی قدرت اجرایی و صنفی خود را از دست داده است

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با گلایه از این که سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین NGO کشور نقشی در سیاستگذاری و اجرای قوانین سلامت ندارد، گفت: این سازمان قدرت اجرایی و صنفی خود را از دست داده است.

سازمان نظام پزشکی قدرت اجرایی و صنفی خود را از دست داده استعلی امیر سوادکوهی رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی در باز پس گیری مطالبات جامعه پزشکی دخالتی ندارد، اظهار کرد: این سازمان وابسته و اجرا کننده است و قدرت اجرایی و صنفی خود را از دست داده است.

وی افزود: هجمه‌هایی که طی سال‌های اخیر علیه جامعه پزشکی صورت گرفت ناشی از نبود قدرت اجرایی و عدم استقلال صنفی این سازمان بود و در انتخابات پیش رو باید در انتخاب افراد شایسته و اصلح دقت کرد و به عناوین و لقب افراد توجه نداشت.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران ادامه داد: کارنامه، سابقه کاری و اجرایی افراد و توانمندی‌های آنان باید مورد بررسی شود و موفقیت‌های آنان سرلوحه انتخاب قرار گیرد تا در دور کاری جدید سازمان نظام پزشکی شاهد شروعی دوباره برای احیای مطالبات از دست رفته جامعه پزشکی باشیم.

وی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی به مانند مریضی است که در حال مرگ است، اما امید به بازگشت او وجود دارد و جامعه پزشکی باید به این میزان از آگاهی برسد که افراد منتخب بر اساس آنچه در توان علمی و فکری آنها وجود دارد باید به وظایف خود عمل کرده ونماینده جامعه پزشکی در این سازمان باشند.

سوادکوهی یادآور شد: شور انتخاباتی در ملت ایران بالا رفته و جامعه پزشکی خود را از مردم می‌داند بنابر این لازم است با مشارکت حداکثری در  انتخابات سازمان نظام پزشکی اقتدار این سازمان را به همه نشان دهیم.

انتهای پیام/ 

پزشکان نیازمند احیای مطاللبات از دست رفته خود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار