وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

اما و اگرهای ادغام 2 دانشگاه علمی‌کاربردی و فنی‌و‌حرفه ای/آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از آنها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ادغام دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای خلاف قانون است ،مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد آزاد تمدید شد ،دانشگاه آزاد ثمره نفس گرم امام و انقلاب ،جرات علمی را به توان علمی کشور اضافه می‌کنیم، دانشگاه آزاد به نوآوری نیاز دارد و تلاش‌های روسای سابق دانشگاه آزاد ستودنی است از جمله اخبار مهم وزارت علوم در هفته گذشته است.

ادغام دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای خلاف قانون است
علی آهون منش رئیس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی گفت: ادغام دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای از مدت‌ها پیش مطرح بوده که در پی اجرای این طرح هزینه دولتی مربوط به این ۲ دانشگاه نصف می‌شود.

اما و اگرهای ادغام 2 دانشگاه علمی‌کاربردی و فنی‌و‌حرفه ای/آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

وی عنوان کرد: تصمیم اولیه وزارت علوم هم ادغام این ۲ مرکز آموزشی مهارت محور و عملی است که این کار خلاف قانون است.

آهون منش تاکید کرد: هریک از دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای قانون جداگانه‌ای برای خود دارند به همین علت اگر قرار بود این ادغام انجام شود یک قانون جدید باید تدوین و به تصویب برسد.

وی اظهار کرد: ۲ مرکز آموزش عالی علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای کاری موازی و یکنواختی در کشور انجام می‌دهند و این ادغام به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به دلیل کاهش هزینه‌ها کمک بزرگی می‌کند.

آهون منش گفت: در ادغام این ۲ دانشگاه استادان و کارمندانی ممکن است بی کار شوند که در صورت اجرای این طرح دولت باید برای این افراد اقدامی انجام بدهد.

رشته‌های درج شده در سامانه دانشگاه آزاد قانونی و قابل انتخاب است
مجتبی علوی‌فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رشته محل‌های درج شده در سامانه دانشگاه آزاد قانونی و قابل انتخاب است. اگر در رشته‌ای پذیرش دانشجو انجام شده، دانشجویان این اطمینان را داشته باشند که پذیرش آن‌ها قانونی است.

وی افزود: داوطلبان نیز انتخاب رشته خود را براساس رشته‌هایی که در سامانه قرار دارد، انجام دهند؛ مکاتبات اداری دانشگاه آزاد با دستگاه‌های نظارتی این اطمینان خاطر را به داوطلبان می‌دهد که کار خلاف قانونی نبوده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تصریح کرد: همان‌طور که ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: ما مجوز قانونی برای همه رشته‌های دانشگاه آزاد داریم، در عین حال به تبادل‌نظر و کار کارشناسی با مجلس و وزارت علوم ادامه می‌دهیم؛ این اطمینان خاطر را به دانشجویان، داوطلبان و علاقه‌مندان این دانشگاه می‌دهیم که در هیچ رشته بدون مجوز دانشجو نپذیرفتیم و نخواهیم پذیرفت؛ همه رشته محل‌های دانشگاه آزاد که در سامانه درج شده، دارای مجوز است.

پیام تسلیت وزیر علوم به مناسبت درگذشت دکتر میرزاخانی
محمد فرهادی وزیر علوم به مناسبت فوت مریم میرزاخانی گفت: در شرایطی که جامعه علمی و دانشگاهی و آحاد مردم علم دوست و فرهیخته کشور در سوگ از دست دادن بانوی دانشمند، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و استاد دانشگاه "استنفورد"، مریم میرزاخانی نشسته‌اند، برخود فرض می‌دانم مراتب تسلیت و همدردی خود را با استادان، همکاران، دوستداران و خانواده محترم ایشان اعلام کنم.

از درگاه خداوند منان برای آن بانوی گرامی که با گرفتن معتبرترین جایزه جهانی، نام ایران و ایرانی را در جهان پرآوازه ساخت، رحمت واسعه الهی و برای همکاران، خانواده محترم ایشان و همه سوگواران در این فقدان اندوهناک، صبر و اجر آرزو می‌کنم.


نتایج قرعه کشی عتبات دانشگاهیان اعلام شد
محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: قرعه کشی متقاضیان هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان به صورت اینترنتی انجام شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به لینک مشاهده نتایج قرعه کشی در سایت لبیک و با استفاده از کد ملی و شماره شناسنامه خود از نتایج قرعه کشی با خبر شده و وضعیت خود را مشاهده کنند.

جرات علمی را به توان علمی کشور اضافه می‌کنیم/ دانشگاه آزاد به نوآوری نیاز دارد
فرهاد رهبر سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: من از حسن اعتماد اعضای هیات امنای این دانشگاه که این مسئولیت خطیر را به بنده دادند تشکر می‌کنم وبدون همدلی، تشریک مساعی و هم فکری با اعضای هیئت امنا و هیات علمی اعم از آن کسانی که الآن مسئولیت دارند یا اکنون مسئولیت ندارند نمی‌توان به اهداف دست یافت.

رهبر ادامه داد: دانشگاه آزاد بعد از ۳۰ سال قدمت در ایجاد و کادر سازی برای اداره امور کشور نقش آفرین است و امروزه در درون دانشگاه آزاد افرادی در حال فعالیت هستند که توانسته اند کمک‌های بزرگی در جهت اداره دانشگاه آزاد کنند.


تلاش‌های روسای سابق دانشگاه آزاد ستودنی است
علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاه آزاد یکی از دستاورد‌های ارزشمند نطام مقدس جمهوری اسلامی است که نفس گرم مقدس امام خمینی(ره) به عنوان پشتوانه و سران سه قوه در زمان حیات امام داشتند.

وی با بیان اینکه آقایان جاسبی، میرزاده و نوریان هریک به سهم خودشان فعالیت‌های خوبی کردند، تصریح کرد: مردم هیچ ملتی به اندازه ایران طالب علم نیستند و اکنون از نظر تعداد دانشجو جز چند کشور اول دنیا هستیم.

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رهبری به دانشگاه آزاد عنایت ویژه‌ای دارند که باید این مرکز پاسخگوی علم و فناوری و اقتصاد دانش محور باشند، قریب به 70هزار استاد و تمام وقت و خانواده آن‌ها و مردم، ولی نعمت ما هستند که رابطه‌ای دور و نزدیک با این دانشگاه دارند و نگاه ما جهت گیری رهبری است.


دانشگاه آزاد ثمره نفس گرم امام و انقلاب/ از همه افراد برای این دانشگاه استفاده می‌شود
علی محمد نوریان دبیر کل هیات موسس دانشگاه آزاد و رئیس سابق این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد ثمره انقلاب است و از  ولایتی بابت دعوت من به همکاری در این دانشگاه تشکر می‌کنم و به رهبر تبریک می‌گویم و تجربیات خود را در اختیار وی قرار می‌دهم.

وی بیان کرد: امیدوارم کشتی دانشگاه آزاد در دریای پرتلاطم، خود را تا ساحل مقصود نگه دارد و مورد عنایت رهبری و مطالبات مردم و ایثارگران است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد یادآور شد: نظرات من شخصی نبوده و برای اعتلای دانشگاه آزاد است.

مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد آزاد 
دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: بنا به درخواست داوطلبانی که موفق به انتخاب رشته نشده‌اند، مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 96 و ثبت‌نام بدون آزمون این مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی تا 31 تیرماه تمدید شد.

بر این اساس داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با کد رشته امتحانی خود حداکثر 100 رشته محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار