استقبال عربستان از اقدام ضد ایرانی کویت

به دنبال تصمیم کویت برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران، مقام‌های سعودی از این اقدام استقبال کردند.

استقبال عربستان از اقدام ضد ایرانی کویتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال تصمیم کویت برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران و تقاضای خروج تعدادی از دیپلماتها، مقام‌های عربستان سعودی از این اقدام استقبال کردند.

شبکه العربیه در گزارش به موضوع احضار سفیر ایران در کویت و ابلاغ برنامه خروج تعدادی از دیپلمات های ایرانی در 48 روز آینده از استقبال مقام های ریاض از این اقدام خبر داد.

اسکای نیوز در روز 20 ژوئن در خبری نوشت: "دولت کویت شمار دیپلمات های ایرانی در این کشور را به خاطر پرونده هسته العبدلی کاهش داده است".

رسانه های کویتی پیش از این اعلام کردند حدود 14 محکوم در پرونده موسوم به "هسته العبدلی" در روز صدور حکم نهایی دادگاه فرجام خواهی درباره این پرونده به ایران فرار کرده‌اند.

رسانه ها گزارش دادند کویت سفیر ایران را احضار و رسما کاهش شمار دیپلمات‌های ایرانی، تعطیلی رایزنی فرهنگی و پیوسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در این کشور را به وی ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۶
اصولا کویتی ها این اقدام را به خاطر خوشایند رژیم پلید ال سعود انجام دادند و نشان دادند که از تاریخ عبرت نگرفته اند ، ایران نیازی به دست اندازی به کشورهای کوچک نفتی همسایه ندارد . وقتی صدام حسین خاک کویت را به توبره کشید ، این ایران بود که به کویتی ها پناه داد ، چرا باید ایران از خرابکاری و ترور که سیاست روشن وهابی ها در دنیاست حمایت بکند ؟
اصولا در کویت چه منافعی برای ایران وجود دارد که به صورت روشن و مسالمت آمیز قابل دسترسی نباشد ، که برای وصول به آن نیاز به حمایت از عوامل ناجور داشته باشد .
خوب است حکمرانان کویتی با سیاستی عاقلانه در منطقه رفتار کرده و حسب و کتابشان را از یک جوان تازه به دوران رسیده که می خواهد سیر رسیدن به سلطنت در خاندان سعودی را دور زده و سنت شکنی کند ، جدا کنند .
آخرین اخبار