مرعشی در همایش کادر بیمارستانی حج تمتع ٩٦ مطرح کرد؛

افزایش 22 هزار نفری زائران نسبت به سال 94/ 5 هزار کارگزار در حج 96 آموزش دیده اند

رئیس مرکز بزشکی حج گفت:امسال ٨٦ هزار زائر به حج مشرف می‌شوند که نسبت به دو سال افزایش ۲۲ هزار نفری را شاهد هستیم.

اعزام 86 هزار زائر به حج 96به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مرعشی رئیس مرکز بزشکی حج و زیارت هلال احمر صبح امروز در همایش کادر بیمارستانی حج تمتع ٩٦ با اشاره به اینکه امسال تغییراتی در مرکز حج بزشکی صورت گرفته، اظهار کرد: با توجه به فاجعه منا در سال 94، امسال تغییرات زیادی در مرکز بزشکی  انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه  آسیب شناسی‌های فراوانی  انجام داده ایم، ادامه داد: آموزش‌های لازم را در خصوص مدیریت بحران برای مسئولان ستادی و کادر بزشکی برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف برای ٥ هزار کار گزار حج 96، برگزار شده است.

مرعشی با اشاره به مشکلات حج امسال گفت: سفر حج امسال علی رغم تمام امکاناتی که وجود دارد سفر سختی است چراکه هماهنکی‌ها در مدت زمان کوتاهی انجام شده است.

وی در ادامه افزود:امسال متوسط اقامت زائران 40 روز است، بنابراین کادر پزشکی  مدت زمان بیشتری در عربستان هستند.

مرعشی با اشاره به اينكه كادر بزشكی تا بايان زمان حج در عربستان بايد حضور داشته باشند گفت: در ٥٥ روزی كه كادر بزشكی در عربستان بايد حضور داشته باشند هيج عذری برای بازگشت به ايران طبق قوانين عربستان بذيرفته نيست.

وی با اشاره به افزايش تعداد زائران در حج تمتع٩٦ بيان كرد: در سال٩٤ تعداد٦٤ هزار زائر به عربستان اعزام شدند اما امسال با افزايش ٢٢ هزار نفری زائران ، تعداد ان ها به ٨٦ هزار نفر رسيده است.

مرعشی  با اشاره به اينكه بزشكان خالصانه بايد به زائران خدمت رسانی كنند تصريح كرد: پزشکان در سرزمين وحی جدا از جايكاه و مقامی كه در ايران دارند به حجاج و درماندكان كمك كنند تا اجر بيشتری نصيبشان بشود.

وی در ادامه افزود: ممکن است خواسته‌های بعضی از زائران غیر منطقی باشد و به صورت مکرر به درمانگاه‌ها مراجعه کنند ولی پزشکان باید با سعه صدر با آنها برخورد کنند و مراجعه آنها را به حساب اخذ دارو نگذارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه برخی پزشکان چندین بار به حج تمتع مشرف شده‌اند، تصریح کرد: پزشکانی که چندین بار به حج تمتع مشرف شده‌اند فقط باید حج عمره را انجام بدهند و تنها پزشکان سال اولی می‌توانند حج تمتع به جای آوردند.

مرعشی در پایان  تاکید کرد: رفت و برگشت کادر پزشکی به هیچ وجه زودتر از تاریخی که قبلا در مورد آن صحبت شده است انجام نمی‌شود.

 انتهای پیام/

86 هزار زائر به حج اعزام می شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۰ تير ۱۳۹۶
خدا قبول کنه
آخرین اخبار