آقاجانی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

جزئیات انتخابات سازمان نظام پزشکی/اعلام رسمی "رئیس کل" همزمان با روز پزشک

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: شنبه، نتیجه انتخابات سازمان نظام پزشکی اعلام و رئیس این سازمان همزمان با روز پزشک مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکیکه امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت:کار فشرده ای طی 2ماه در مجموعه وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و همکاران هیات اجرایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود 250 هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی دارای حق رای در گروه های 6 گانه پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، علوم آزمایشگاهی، داروسازی و لیسانسه های پروانه دار هستند، مطرح کرد: هر کدام از همکاران می توانند به هم رشته های خود و در شهری که مشغول به خدمت هستند رای دهند.

آقاجانی افزود: این انتخابات تجربه مهم و جدیدی در کشور است، چرا که رای گیری به صورت حضوری و  الکترونیکی برگزار می شود و همکاران می توانند یکی از این 2گزینه برای  رای گیری استفاده کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در 200 حوزه انتخابیه، 58 حوزه دارای هیات مدیره 17 نفره خواهند بود یعنی در شهرستان هایی که 500 نفر از اعضای سازمان در آن مشغول به کارند؛ همچنین در 142 حوزه دارای هیات مدیریه 11 نفره هستند.

وی تصریح کرد: اعضای سازمان بعد از ارسال کد ملی به 2000190 و در یافت کد رمز 12 رقمی می توانند دبا مراجعه به سامانه انتخابات به آدرس entekhabat.behdasht.gov.ir رای خود را ثبت کنند.

آقاجانی بیان کرد: اگر در روند انتخابات سوال و یا مشکلی وجود داشت شماره 81454700 پاسخگوی اعضا سازمان و کاندیدا است؛ همچنین شماره مستقلی نیز در همه حوزه ها برای ارتباط مستقیم با ستاد مرکزی وجود دارد.

 فردا، نتایج قطعی انتخابات نظام پزشکی اعلام خواهد شد

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: با اعلام نتایج، هیات مدیره های شهرستان ها تشکیل خواهدشد؛ سپس هیات مدیره شهرستان ها شورای مرکزی نظام پزشکی را تشکیل می دهند تا در نهایت این شورا در تاریخ اول شهریور ماه مصادف با روز پزشک، رئیس کل سازمان نظام پزشکی اعلام کنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم  انتخابات سازمان نظام پزشکی گام بلندی برای سلامت مردم باشد و به پیشبرد اهداف طرح تحول نظام سلامت کمک کند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: شنبه ۳۱ تیر ماه نتیجه قطعی انتخابات نظام پزشکی اعلام می شود و هیات مدیره شهرستان‌ها و هیات مدیره کل، رئیس کل نظام پزشکی را تعیین می کنند.

وی تصریح کرد: در ساعت اولیه ازدحام زیاد است و امیدوارم در ساعت آینده این ازدحام کمتر بشود و بعد از دریافت کد ۱۲ رقمی یک ساعت بعد به سامانه برای رای دادن مراجعه کنند.

بالاترین ضریب امنیت برای انتخابات نظام پزشکی در نظر گرفته شده است

در ادامه ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت نیز در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات سازمان نظام پزشکی بزرگترین نظام صنفی کشور در هیچ دوره ای با این گستردگی همراه نبوده این در حالی است که در خارج از کشور نیز پزشکان می توانند رای دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در ساعات اولیه هزار نفر رای و ۲۰۰۰ نفر شناسه دریافت کرده اند؛ همچنین افراد ۶۰ دقیقه بعد دریافت شناسه می توانند رای بدهند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین ضریب امنیت برای برگزاری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: برای برگزاری این دوره از انتخابات نظام پزشکی وبار تست انجام شده و با ساز مان پدافند غیر عامل همکاری مثبتی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار