کرمان؛

بنگاه‌های اقتصادی نباید مسئولیت اجتماعی خود را فراموش کنند

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان گفت: بنگاه‌های اقتصادی نباید مسئولیت اجتماعی خود را فراموش کنند و اگر به دستورات دین عمل کنیم، بسیاری از مشکلات قابل حل است.

بنگاه‌های اقتصادی نباید مسئولیت اجتماعی خود را فراموش کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  عباس صادق‌زاده مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار‌ داشت: فعالیت سازمان بهزیستی در طول 38 سال فعالیت بر محور آگاه‌سازی جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر چه مردم از رخدادهای اطراف خود بیشتر بدانند بهتر می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را کنترل و پیشگیری کنند گفت: بسیاری از اقشار جامعه نسبت به وظایف خود در قبال مسئولیت اجتماعی کمرنگ هستند.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه اعتیاد، خشونت و طلاق از موارد رخدادهای اجتماعی است افزود: متاسفانه افزایش این موارد در جوامع رو به رشد کاملا طبیعی است اما باید کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه نبود برنامه تنها دلیل عدم کنترل و پیشگیری است خاطر‌نشان کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت‌های انسانی و اجتماعی در جامعه بهره‌مند شد.

صادق‌زاده با بیان اینکه در تمام دنیا مردم هستند که مسائل اجتماعی را دنبال می‌کنند و برای کنترل و پیشگیری همت دارند افزود: دولت و حاکمیت مسئول برنامه و نظارت است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام برای سلامت جامعه دستورات فراوانی دارد گفت: بنگاه‌های اقتصادی نباید مسئولیت اجتماعی خود را فراموش کنند و اگر به دستورات دین در برابر مسائل اجتماعی عمل کنیم، بسیاری از مشکلات به‌راحتی قابل حل است.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در وضعیت سالمندی به‌سر می‌برد تصریح کرد: جمعیت سالمندی استان کرمان بر اساس سرشماری سال 90 از 6.8 درصد به 7.3 درصد در سرشماری سال 95 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت سالمندی در استان کرمان شتاب گرفته و نباید از آن غافل شد گفت: نمی‌توان جلوی سالمندی را گرفت اما می‌شود برای سالم پیرشدن برنامه‌ریزی کرد.

صادق‌زاده با بیان اینکه در یک ماه گذشته در استان کرمان شیوع اعتیاد بیش از گذشته رشد داشته است افزود: رشد اعتیاد در بین خانواده‌های تحصیل‌کرده، زنان و دختران در جامعه بیشتر از سایر گروه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه طلاق یک آسیب اجتماعی است که در جامعه در حال افزایش است گفت: آموزش‌های قبل از ازدواج و طلاق باید در جامعه اجباری شود و نتیجه ازدواج‌های فوریتی طلاق است.

انتهای پیام/س

 

بنگاه‌های اقتصادی نباید مسئولیت اجتماعی خود را فراموش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار