جعفریان در نشست خبری مطرح کرد؛

شمارش آراء رای‌گیری حضوری، ملاک اعلام نتایج انتخابات نظام پزشکی است

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی گفت: آرایی که به صورت الکترونیکی در انتخابات اخذ شده از درجه اعتبار ساقط است.

شمارش آراء رای‌گیری حضوری، ملاک اعلام نتایج انتخابات نظام پزشکی استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفریان رئیس هیات اجرایی هفتمین انتخابات نظام پزشکی در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات نظام پزشکی یک هیات نظارت مرکزی و ستاد اجرایی دارد که در این انتخابات ۲۰۰ حوزه در کل کشور مشغول به اخذ آرای پزشکان هستند.

وی بیان کرد: ما ناظر رای گیری الکترونیکی نبوده بلکه کار ما اجرای رای گیری به صورت حضوری است, تمام تمهیدات لازم برای رای گیری حضوری را آماده کرده ایم.

جعفریان ادامه داد: اگر افراد چهار مدرک نامبرده را به همراه داشته باشند می توانند به صورت حضوری در شهر تهران رای گیری کنند و در این جهت هیچ مشکلی وجود ندارد، سامانه های تایید به درستی در حال انجام هستند.

وی عنوان کرد: با پیامی که از سوی وزارت بهداشت به پزشکان ارسال شده است و در آن رای گیری به صورت الکترونیکی را ملغی اعلام کرده است بنابراین  آرایی که به صورت الکترونیکی اخذ شده از درجه اعتبار ساقط و تنها آرای حضوری شمرده می شوند.

جعفریان تاکید کرد: ابطال انتخابات در جریان انجام آن موضوعیت ندارد و ما موظف بوده که اطلاع رسانی های لازم را انجام دهیم و هیات نظارت در آخر تصمیم گیری نهایی را می کند.

رئیس هیات اجرایی هفتمین انتخابات نظام پزشکی ادامه داد: تعیین کننده سلامت انتخابات هیات نظارت بر انتخابات است و اگر کسی درخواست ابطال آرا را داشته و یا ابهامی در این زمینه دارد هیات نظارت مرکزی باید به آن را رسیدگی کند و مستند آن قانون نظام پزشکی و آئین نامه اجرایی انتخابات است.

وی ادامه داد: مرجع پیگیری هیات نظارت بر انتخابات است و در این زمینه باید آئین نامه ای پیش بینی شده باشد؛ هر انتخاباتی باید ساز و کاری داشته باشد و ما این رویداد را تا آخر پیش می بریم و آن را تا پایان زمان پیش بینی شده اخذ رای انجام می دهیم.

جعفریان ادامه داد: اگر کسی اعتراضی داشته باشد به آن رسیدگی می شود و سازمان نظام پزشکی قانون مصوب مجلس دارد و دارای ساز و کار مشخصی است.

رئیس هیات اجرایی هفتمین انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد: با توجه به ملغی بودن رای گیری الکترونیکی انتظار داریم  پزشکان بیشتری برای رای دادن حضوری مراجعه کنند به همین جهت همه امکانات لازم را فراهم کرده ایم.

وی گفت: رای افراد به صورت الکترونیکی ثبت می شود و فرد جایی دیگر نمی تواند در انتخابات شرکت کند.

جعفریان یاد آور شد: در برخی از موارد تخلف تبلیغاتی در روز رای گیری گزارش شده است؛ تعداد تعرفه از 5 هزار گذشته و مقدار برگ تعرفه به اندازه واجدان شرایط موجود است.

انتهای پیام/

ملغی شدن رای گیری الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار