ادعای مقام سابق آمریکایی: توافق هسته‌ای ایران از حمایت جوامع اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل برخوردار است

یک مقام سابق آمریکایی در اظهاراتی مدعی شد بیشتر مقامات اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی از برجام حمایت می‌کنند.

ادعای مقام سابق آمریکایی: توافق هسته‌ای ایران از حمایت جوامع اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل برخوردار است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی صباح، «آنتونی بلینکن»، یک مقام سابق دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، روز گذشته (جمعه) در یک کنفرانس در شهر «آسپن» در ایالت کلرادو آمریکا مدعی شد: توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، از حمایت گسترده‌ای در میان جوامع اطلاعاتی و امنیت ملی اسرائیل برخوردار است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که توافق هسته‌ای ایران از آغاز اجرایی شدن به شدت مورد انتقاد «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بوده است و او حتی این توافق را «یک اشتباه تاریخی» خوانده است.

آنتونی بلینکن در ادامه افزود: بنیامین نتانیاهو هم‌اکنون در خصوص توافق هسته‌ای ایران با دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی خود با اختلافاتی مواجه شده است. اگر از هر کدام از مقامات ارشد سابق و کنونی نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در خصوص توافق هسته‌ای ایران بپرسید، همه آنها از این توافق حمایت می‌کنند. بعضی از آنها به طور علنی حمایت می‌کنند؛ اما همه آن‌ها به صورت شخصی با این توافق موافق هستند.

او در ادامه اظهاراتش مدعی شد: حتی بنیامین نتانیاهو هم به تازگی از موضع سرسختانه خود در قبال توافق هسته‌ای ایران کاسته است.

مقام سابق دولت باراک اوباما این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که دولت دونالد ترامپ برای بار دوم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرد. این در حالیست که دونالد ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود که توافق هسته‌ای ایران را پاره کند.

باراک اوباما در نوامبر 2014 آنتونی جان بلینکن را به عنوان قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا انتخاب کرد. وی پیش از آن دستیار اوباما بود.


انتهای پیام/

 ادعای آنتونی بلینکن درباره حمایت جوامع اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی از برجام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار