اراک؛

ارجاع بیش از 2هزار مورد کودک‌آزاری به سازمان بهزیستی در سال ۹۵

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال ۹۵ بیش از ۲ هزارمورد کودک‌آزاری به سازمان بهزیستی ارجاع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ فریبا درخشان‌نیا مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشوردر سفربه اراک گفت: سال ۹۵ بیش از ۲هزارو۷۶۰ مورد کودک‌آزاری به سازمان بهزیستی ارجاع شد که این تعدادهرچند در مقایسه با جمعیت کودکان کشور کم است، اما رقم کمی نیست و حتی یک مورد از این وقایع درد بزرگی است.

درخشان‌نیا افزود: آگاه‌سازی می‌تواند تاثیرات زیادی در پیشگیری داشته باشد و این موضوع باید در همه طبقات جامعه از والدین، کودکان و دست‌اندرکاران و مسئولان در حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی سال‌هاست که خط ۱۲۳ و دفتر امور آسیب‌های اجتماعی را فعال کرده تا خدمات لازم را ارائه دهنداضافه کرد: برای افرادی که مرتکب خشونت هستند باید مداخلاتی انجام دهیم.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره اینکه در ماجرای قتل آتنا اصلانی بطور قطع قانون اشد مجازات را برای قاتل تعیین می‌کند افزود: با خبرشدیم که اهالی آن شهر با هجوم به مغازه قاتل هجوم برده واین مغازه را تخریب و آتش زدنداما شاید این مکان تنها محل کس درآمد خانواده فرد مجرم بوده و مردم باید با تفکیک قاتل از خانواده‌اش به‌گونه‌ای رفتار کنند که حق زندگی را از بازماندگان قاتل صلب نکنند و باید برای تمامی این عناصر مداخلاتی تعریف کرد.

انتهای پیام/ج

سفر مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  به اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.