نجار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

میزان اعطای اعتبار به سیل‌زدگان ایرانشهر تعیین شد

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: ارزیابی برای جبران خسارات منازل مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده در حال انجام است.

//اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برنامه متبوع سازمان خود برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمهیداتی به دنبال وقوع سیلاب در ایرانشهر تمهیداتی اندیشیده شد و خوشبختانه با وجود پیش بینی به موقع، این سیلاب خسارات جانی به دنبال نداشت.

وی با بیان اینکه با تلاش عوامل محلی و استانی کمترین خسارات مالی به سیل‌زدگان استان وارد شد، افزود: ارزیابی برای جبران خسارات منازل مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم جمع بندی این ارزیابی را امروز به دولت منعکس کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: متاسفانه سیل بندهای اطراف شهر دچار خسارت شده اما برآورد این خسارات برای تامین اعتبار در حال انجام است تا دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.

نجار با اشاره به ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان یاد آور شد: پس از انجام بررسی‌های لازم هر واحد مسکونی روستایی 20 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد و مبلغ 5 میلیون تومان هم بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین برای منازل شهری هم 30 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد و 6 میلیون هم تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران یادآور شد: پیشنهاد پرداخت 2 میلیون تومان تسهیلات معیشتی به کسانی که سیلاب منازلشان را تخریب کرده به دولت ارائه دادیم و امیدواریم که دولت این پیشنهاد را تصویب کند و تسهیلات لازم را در اختیار سیل‌زدگان قرار دهد.


انتهای پیام/

آخرین وضعیت اعتبار به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار