کمپین مقابله با تجارت سلاح انگلیس خبر داد:

لندن به ۲۰ کشور ناقض حقوق بشر سلاح می‌فروشد

بر اساس یک گزارش، دولت انگلیس به ۲۰ کشور از مجموع ۳۰ کشوری که نامشان در فهرست «ناقضان حقوق بشر» قرار دارد، سلاح می‌فروشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، «کمپین مقابله با تجارت سلاح» در انگلیس اعلام کرد دولت با صدور مجوز برای فروش تسلیحات به دو سوم کشورهایی که در فهرست «ناقضان حقوق بشر» قرار دارند، موافقت کرده است.

روزنامه «ایندیپندنت» چاپ انگلیس اعلام کرد دفتر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، روز جمعه در گزارش سالانه حقوق بشر سال ۲۰۱۶ خود فهرستی از کشور‌ها از جمله بحرین، روسیه، عربستان و رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد باید رسیدگی به وضع آن‌ها در اولویت قرار بگیرد.

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرده است ۳۰ کشور در اولویت قرار دارند ولی طبق گزارش «کمپین مقابله با تجارت سلاح»، لندن، برای ۲۰ کشور از کشورهایی که نامشان در این فهرست آمده است، مجوز فروش ۸۲۰ میلیون پوند سلاح را صادر کرده است.

جانسون در مقدمه این گزارش، به تلاش‌های انگلیس برای پیشبرد حقوق بشر در جهان اشاره کرده است.

اندرو اسمیت از اعضای «کمپین مقابله با تجارت سلاح» به ایندیپندنت گفت: «این‌ها کشورهایی هستند که حتی دولت انگلیس قبول دارد که نقض جدی حقوق بشر و مناقشه در آن‌ها وجود دارد. با وجود این، دولت باز هم برای فروش سلاح به این رژیم‌ها تلاش می‌کند. ما در این باره که از این سلاح‌ها ممکن است موجب چه سوء استفاده‌هایی شوند یا از آن‌ها علیه چه کسانی استفاده خواهد شد، اطلاعی نداریم.»

وی افزود: «دولت بدون شک به ما خواهد گفت نظامی سختگیر و قاطع دارد ولی فعالانه در حال مسلح کردن و حمایت از بسیاری از «بی‌رحم‌ترین دیکتاتوری‌های جهان» است. اگر ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، و همکارانش می‌خواهند حقوق بشر و دموکراسی را گسترش دهند، باید فروش تسلیحات را به رژیم‌های بی‌ثبات و سرکوبگر متوقف کنند.»

انتهای پیام/

فروش تسلیحات انگلیس به 20 کشور ناقض حقوق بشر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۶
ولش کنید بابا..اخه لندنم جاعه؟؟؟
آخرین اخبار