معظمی مطرح کرد؛

خصوصی سازی‌ باید به اهل صنعت واگذار شود

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت گفت: خصوصی سازی تکلیف دولت است ولی حرف ما با وزارت اقتصاد و دارایی این است که این مهم باید به اهلش و کسانی در بخش تولید هستند، واگذار شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درحاشیه بازدید از واحدهای صنعتی دولتی و خصوصی اسفراین اظهار داشت: برنامه این سازمان سرمایه گذاری به میزان ۶۰ هزار میلیارد ریال در این بخش است که در این پیوند، هشت هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

منصور معظمی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان کرد: پس از برجام ۲۸موافقت نامه خارجی امضا شد که هشت مورد آن به قرارداد تبدیل شده است. وی گفت: این قراردادها در حوزه های مختلف از جمله خودروسازی، فولاد سازی و کشتی سازی است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۷ پروژه در دست انجام داریم، گفت: هرچند قانون گذار تکلیف خاصی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم مشخص نکرده است اما، هم اکنون ۲۵هزار میلیارد ریال پروژه در نقاط محروم در حال ساخت داریم .

معظمی با بیان اینکه نقش سازمان سازمان گسترش ایجاد بنگاه و بنگاه داری نیست گفت: به دنبال آن هستیم که اگر جایی بخشخصوص تمایل به سرمایه گذای ندارد ، اما علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک با بخش دولتی است، از آن حمایت کنیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به بحث خصوصی سازی واحدهای تولیدی زیر مجموعه این سازمان گفت: خصوصی سازی تکلیف دولت است ولی حرف ما با وزارت اقتصاد و دارایی این است که این مهم باید به اهلش و کسانی در بخش تولید هستند، واگذار شود.

معظمی با اشاره به مشکل طلب شرکت لوله گستراز شرکت نفت گفت: این شرکت ۱۶۰میلیارد تومان از شرکت ملی نفت طلب دارد که انتظار می رود شرکت نفت به پرداخت تعهدات خود هر چه زودتر عمل کند .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از تولیدات داخلی و خرید از داخل در صنایع همچون تولید لوله های بدون درز شرکت لوله گستر اسفراین گفت: معتقدیم وقتی توان تولید در داخل است بی انصافی است که از بیرون واردات داشته باشیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : خصوصی سازی در کشور ما انحراف دارد و ۶۵ درصد از واگذاری کارخانه های سازمان گسترش و نوسازی، رهاسازی صنایع بود.

معظمی اظهار داشت : قرار بود با اجرای خصوصی سازی در کشور انقلاب اقتصادی ایجاد کنیم اما به جای خصوصی سازی، رهاسازی شده است. باید به سمت ارزشمند کردن تولید در کشور برویم تا کسب و کار رونق گیرد.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه در سال ۹۵ رشد اقتصادی ۶٫۵ درصد داشتیم درحالی که میزان رشد اقتصادی در سال ۹۱ منفی ۱۰٫۵بود؛ افزود: باید قدردان کسانی باشیم که این فضای بهبود اقتصادی را فراهم کردند.

انتهای پیام/

رهاسازی ۶۵ درصد از صنایع به نام خصوصی سازی

برچسب ها: ایدرو ، خصوصی سازی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار