آموزش‌های مهارتی به بانوان روستای تیس توسط دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار

سرپرست دانشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار گفت: این دانشگاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به بانوان روستای تیس آموزش‌های مهارتی به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ ارسلان دژکام با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری مرکز آموزش‌های آزاد این دانشگاه ارائه خدمات آموزشی مهارتی در بین جوامع روستایی و شهرستان است، افزود: برای ۳۰ نفر از بانوان متقاضی شغل و ارتقای شغلی به‌ویژه کارآفرینی در زمینه‌های مختلف، یک دوره آموزش یک‌ماهه در رشتهٔ کامپیوتر زیر نظر اساتید مجرب در حال انجام است.


وی بابیان اینکه روستاییان مستعد آموزش، تولید هستند و وظیفه ما توانمندسازی این جامعه هست، اظهار داشت: کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی می‌تواند بیکاری‌های فصلی مناطق روستایی را کاهش داده و صنعتی شدن بافت روستایی را به دنبال داشته باشد.


دژکام تصریح کرد: توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری‌رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور مهم‌ترین رسالت دانشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار هست.


وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها، نوعی پرورش "کارآفرین" است، افزود: کارآموزان پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسب و یا درنهایت می‌توانند فرصت شغلی ایجاد نمایند.

 

انتهای پیام/پ

آموزش‌ها، نوعی پرورش "کارآفرین" است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.