آقاجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

رشد ۲۶ درصدی مشارکت در انتخابات نظام پزشکی

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی گفت: انتخابات نظام پزشکی با افزایش مشارکت ۲۶ درصدی پزشکان به پایان رسید و اسامی منتخبان تمام شهر‌ها از جمله تهران مشخص شد.

محمد آقاجانی رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نتایج هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: در هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی در مجموع ۵۳ هزار و ۸۳۴ نفر شرکت کردند و در تهران نیز هفت هزار و ۶۰۷ نفر رأی خود را به صندوق انداختند.

وی گفت: در تهران به ترتیب ایرج فاضل، محمدرضا ظفرقندی، علی اصغری پیوندی، علی فتاحی بافقی، مصطفی معین، رحمت الله حافظی، علیرضا سلیمی، شاهرخ خوش سیرت، علی دباغ، سید تقی نوربخش، کورش شمیمی نوری، محمد حسین بدخش، بابک زمانی، لعبت گرانپایه، ایرج خسرونیا، میثم رضایی، احمد شجاعی، محمد کاظمی آشتیانی، ابوالفضل افشارفرد، امیر سوادکوهی به عنوان اعضای هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ انتخاب شدند.

آقاجانی افزود: از یکماه پیش فرآیند برگزاری انتخابات شروع شد و آمادگی‌های کامل ایجاد شد که اگر روش الکترونیک انتخابات با اختلال مواجه شد، روش دستی و حضوری وجود داشته باشد تا خللی در امنیت و سلامت انتخابات ایجاد نشود.

وی گفت: ممکن بود سامانه هک شود، یا اینترنت قطع شود یا هر مشکلی دیگری ایجاد شود که نتوانیم انتخابات الکترونیک را برگزار کنیم که متاسفانه این اتفاق افتاد، اما امکانات کافی از نظر نیروی انسانی و تعرفه‌های انتخاباتی در ۲۰۰ حوزه انتخاباتی فراهم شد تا انتخابات حضوری در امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی افزود: هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی پس از اینکه گزارش وزارت بهداشت را مبنی بر اختلال در سیستم رمزگذاری انتخابات الکترونیک دریافت کرد، موافقت کرد که انتخابات الکترونیک لغو شود و انتخابات فقط به روش حضوری برگزار شود و این مساله از سوی رسانه‌ها و پیامک به اعضای سازمان نظام پزشکی اعلام شد.

وی بیان کرد: مهمترین اصل برای برگزارکنندگان انتخابات صیانت از آرا بود و دقت و صحت را فدای افزایش مشارکت نکردیم.

آقاجانی اظهار کرد: برای افزایش مشارکت زمان رأی گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد و خوشبختانه با افزایش ۲۶ درصدی مشارکت گروه پزشکی در کشور و افزایش ۲۸ درصدی مشارکت گروه پزشکی در انتخابات تهران مواجه شدیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: کل آرای دریافت شده در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در کشور ۵۳ هزار و ۸۳۴ رأی است که در مقایسه با انتخابات دوره ششم که ۴۳ هزار و ۹۸۲ نفر بود رشد ۱۴.۶ درصدی را دارد.

وی ادامه داد: در گروه پزشکی ۳۰ هزار و ۸۴۰ رأی، در گروه دندانپزشکی ۷۱۱۰ رأی، در داروسازی ۴۰۱۴ رأی، علوم آزمایشگاهی ۱۸۷۸، در گروه مامایی ۵۲۱۰، و در گروه لیسانسه‌های پروانه دار ۴۷۹۰ رأی به صندوق انداختند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی افزود: کاندیدا‌ها اگر اعتراضی دارند می‌توانند روز‌های یکشنبه و دوشنبه اعتراض خود را به هیات‌های نظارت بر انتخابات شهرستان خود ارسال کنند.

وی یادآور شد: در این انتخابات در مجموع ۵ هزار و ۱۷۶ نفر کاندیدا بودند که ۱۵ درصد بیش از دوره گذشته بود و صندوق‌های رأی نیز با ۲۰۰ صندوق هشت درصد بیش از دوره گذشته انتخابات نظام پزشکی بود.

انتهای پیام/ 

جزئیات نتایج هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار