بختیاری در نشست خبری با احزاب رسانه؛

کنگره ندای ایرانیان 5 مرداد برگزار می‌شود/ تشکیل کمپین دهه هفتادی‌های حزب ندای ایرانیان

معاون‌ اجرایی‌ حزب‌ ندای‌ ایرانیان‌ از برگزاری کنگره حزب متبوعش در روز پنجشنبه 5 مرداد ماه خبر داد.

کنگره ندای ایرانیان 5 مرداد برگزار می‌شود/ تشکیل کمپین دهه هفتادی‌های حزب ندای ایرانیانبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی بختیاری معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان در نشست خبری که عصر امروز با اصحاب رسانه در دفتر این حزب برگزار شد، به ارائه جزئیاتی درباره سومین کنگره این حزب پرداخت و اظهار داشت: حدود 2 ماه تیمی اجرایی متشکل از 35 نفر کارهای کنگره را پیگیری کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه سومین کنگره حزب ندای ایرانیان پنجم مرداد ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود گفت: انتخاب اعضای شورای انقلاب مرکزی، هیئت داوری، بازرسی و انتخاب دبیرکل حزب دستور کار سومین کنگره است؛ هر دو سال یکبار با استناد به اساسنامه حزب مکلف به برگزاری کنگره هستیم. 

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان اضافه کرد: همچون کنگره اول رای‌گیری در این کنگره نیز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. 

وی اضافه کرد: از میان حدود 7 هزار و 430 عضو رسمی و آزمایشی حزب از سراسر کشور حدود 440 نفر بر اساس تشکیل کمیته‌ای واجد شرایط رای دادن هستند. 

بختیاری تصریح کرد:‌ طبیعتا مشابه بقیه کنگره‌های احزاب سیاسی، افتتاحیه کنگره ما نیز تشکیلاتی نیست. از شخصیت‌های مختلف سیاسی، دبیران کل احزاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه کابینه دولت بر اساس وظیفه‌ای که داریم برای حضور در این کنگره دعوت کرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه تمامی هزینه برگزاری کنگره حزب توسط اعضاء تامین شده است، گفت: ما آمادگی داریم تا بعد از برگزاری کنگره به صورت شفاف هزینه‌های برگزاری و منابع تامین آن را اعلام کنیم چرا که اساسنامه حزب محل مالی برای تامین هزینه‌ها جز پرداخت حق عضویت، در نظر نگرفته است. 

رئیس ستاد برگزاری سومین کنگره ندای ایرانیان درباره سخنران اصلی این مراسم اظهار داشت: صادق خرازی رئیس شورای مرکزی، مجید فراهانی دبیر کل حزب و همچنین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از سخنرانان اصلی هستند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل کمپین دهه هفتادی‌های حزب ندای ایرانیان بیان کرد: شورای مرکزی برآیند نظر اعضای حزب است و دو سال سکان‌دار هدایت و رهبری حزب خواهد بود. جوانان دهه هفتادی ما به رشد و بالندگی رسیده‌اند و بر اساس افکار خود می‌توانند دست به انتخاب بزنند. 

بختیاری افزود: ما از تشکیل کمپین دهه هفتادی‌های حزب استقبال کردیم و آنان هم می‌توانند در کنگره سوم، خود را در معرض انتخاب عضویت در شورای مرکزی قرار بدهند چرا که تلاش ما بر این است که هر دو سال یکبار پوست اندازی در حزب داشته باشیم. 

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان درباره شعار کنگره سوم تشکل متبوعش افزود:‌ شعار ما همان شعار قبلی یعنی تعامل و مدارا، توسعه پایدار و اصلاحات پایدار است که در ابتدا تاسیس در دستور کار قرار گرفت. ما همچنان معتقدیم که این شعار کارایی لازم را دارد. 

بختیاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اعضای قدیمی حزب ندا از وجود انحصارطلبی در این حزب خبر داده‌اند ، نظر شما چیست، اظهار داشت: به تازگی سه فراکسیون در حزب ندای ایرانیان اعلام موجودیت و برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند تا بتوانند در کنگره حضور داشته باشند اگر انحصارطلبی وجود داشت اجازه رشد و بروز چند فراکسیون داده نمی‌شد.

وی تاکید کرد:‌حزب، عرصه نظرهای جمعی است. چنانچه ممکن است یک نفر به دلیل اینکه نظرش در حزب رای نیاورده معترض شده باشد و بگوید انحصارطلبی رخ داده اما به اعتقادم تشکیل فراکسیون‌های مختلف نشان می‌دهد که چیزی به نام انحصار در ساختار ندا وجود ندارد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره نماد سومین کنگره حزب ندای ایرانیان اظهار داشت:‌نماد این کنگره ققنوس است که نشان دهنده زایش مجدد و پرواز به سمت تعالی است. معتقدیم هر دو سال یکبار در هر انتخابات این ققنوس زایش جدیدی کند و با ساختاری منسجم‌تر برای پرواز آماده خواهد شد. 

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نام صادق خرازی هم به عنوان کاندیدای شهرداری تهران اعلام شده است آیا این موضوعی بر اساس تصمیم حزب بوده یا خیر گفت: هر عضوی از حزب بخواهد در ساختار نظارتی و پارلمانی حضور داشته باشد باید نظر جمعی را بگیرد چنانچه دبیر کل ما به عنوان کاندیدای حزب به شورای عالی سیاست‌گذاری معرفی شده بود. 

بختیاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی افراد همچون رسول منتجب‌نیا اعتراضاتی نسبت به عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری دارند، نظر حزب ندا در این مورد چیست اظهار داشت: برخی اقداماتی که شورای عالی سیاست‌گذاری بر عهده داشت همچون تدوین لیست 21 نفره شورای شهر از میان 700 نفر، کار سختی بود ما در حزب ندا همچنان در تعامل با کلیه جریان‌ها به خصوص شورای عالی سیاست‌گذاری تاکید داریم. 

بختیاری اضافه کرد: خلاءهایی که وجود داشته را مکتوب به شورای عالی سیاست‌گذاری اعلام کردیم و متذکر شدیم و تا کنون بحثی در مورد جدایی از شورای عالی نداشته‌ایم مگر اینکه کنگره و شورای مرکزی جدید بخواهد ساختار جدیدی را برای حزب در نظر بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ندای ایرانیان لیستی را به عنوان اعضای کابینه به دولت ارائه کرده است یا خیر ، گفت: ما بر روند پوست اندازی دولت و توجه به طیف جوان تاکید داریم اکنون میانگین سنی کابینه 61 سال و میانگین سنی کشور 29.7 است یعنی میانگین سنی کابینه 2 برابر میانگین سنی کشور است. 

وی تاکید کرد: ما از همان ابتدای آغاز به کار حزب شعار جوانگرایی را سر دادیم. این شعار برای این نبود که خودمان پست‌ها را تصاحب کنیم. 

بختیاری بیان کرد: رایزنی‌هایی با دولت صورت  گرفته است ویکی از مطالبات جدی ما جوانگرایی است چرا که معتقدیم باید سهم عمده‌ای را به  جوانانی بدهیم که متخصص‌اند. 

رئیس ستاد برگزاری سومین کنگره ندای ایرانیان تاکید کرد:‌ طیف جوان برای تسلی هر امری برنامه مدون دارد به همین دلیل بارها از دولت خواستیم که به طیف جوان توجه کند. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حزب ندای ایرانیان از گزینه خاصی برای شهرداری تهران حمایت می‌کند اظهار داشت: باید منتظر بمانیم که ببینیم در روزهای آینده چه تصمیماتی اخذ می‌شود اما در نهایت هر نظری که شورای شهر بدهد به آن اعتماد داریم چون عضو حزب ما هم یکی از اعضای شورای شهر است. 

بختیاری خاطر نشان کرد: در روز برگزاری کنگره شورای مرکزی و دبیر کل حزب انتخاب خواهند شد و سپس کلیه اسامی به اطلاع مردم می‌رسد. 

انتهای پیام / 

کمپین دهه هفتادی‌های حزب ندای ایرانیان

برچسب ها: احزاب ، تشکل ، بختیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار