کشف موجودی با بیش از هزار سال سن +عکس

دانشمندان موجوداتی را کشف کرده اند که در عمق اقیانوس ها زندگی می کنند.

کشف موجودی با بیش از هزار سال سن +عکسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در کف اقیانوس غذای فراوانی وجود دارد و بسیاری از حیوانات حالت تهاجمی ندارند، به همین خاطر می توانند به راحتی تا 300 سال عمر کنند و حتی برخی تا 1000 سال عمر می کنند.

به عنوان مثال می توان از رده پرتاران (کرم های حلقوی) نام برد که در اعماق اقیانوس ها بین 1000 تا 3300 متر از سطح دریا زندگی می کنند. این موجود به صورت گروهی بین 5 تا 200 کرم در نزدیکی منابع آب خنگ جمع می شوند حال آکه معمولا کرم ها در اعماق کمتر از یک متر و نیم زندگی می کنند.

این موجودات می توانند تا 1000 سال عمر کنند. دانشمندان می گویند که محاسبه سن این موجودات بسیار مشکل است. اسکلت یا بافت ماهیچه ای ندارند که سنشان را مشخص کند به همین خاطر دانشمندان مجبور شده اند از روی مدل رشد آنها محاسبات خود را انجام دهند.

محققین مدلسازی کرده و مراحل رشد کرم را در طول یک سال بررسی کرده اند. از شواهد اینطور برمی آید که سن یک سری از کرم ها به صدها سال می رسد و برخی به هزاران سال. این در حالی است که نمی توان برای آنها بالاترین حد سنی را مشخص کرد، زیرا هرچه عمرشان بیشتر می شود، رشدشان کند تر می شود.

کشف موجودی با بیش از هزار سال سن +عکس

منبع:اسپوتنیک

انتهای پیام/

پیرترین موجودات جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار