قاضی زاده هاشمی در نگاه یک؛

جامعه پزشکی نمی تواند رنگ و لعاب سیاسی به خود بگیرد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: جامعه پزشکی به دلیل آنکه قسم خورده و سفید پوش است نمی تواند رنگ و لعاب سیاسی به خود بگیرد و آن هایی هم که سیاسی می شوند در جامعه پزشکی خیلی مقبول نیستند.

یسیسبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به تشریح عملکرد این وزارتخانه پرداخت.

دلایل عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی از زبان وزیر بهداشت

وی در ابتدای اظهاراتشان در تشریح علت عدم برگزاری انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیک گفت: کارهای جدید به خصوص وقتی با تکنولوژی ترکیب شود با ریسک همراه است؛ از مدت ها پیش تلاش شد که انتخابات سازمان نظام پزشکی الکترونیک برگزار شود تا مشارکت و استقلال نسبت به سال های قبل بیشتر شود.

وی افزود: هیات نظارت( متشکل از یک نماینده از دادستان ، وزیر کشور ، سه تن از نمایندگان مجلس و دو نفر از وزارت بهداشت) بر انتخابات نیز بعد از بررسی مراحل این نوع انتخابات را تائید کرده بودند مشروط به این که ریسک نشود و روش دستی نیز در کنار این روش انجام شود، بنابراین از قبل اطلاع رسانی شده بود که انتخابات الکترونیک است و اگر مشکلی به وجود آید به صورت دستی انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگر لازم باشد دلایل این اتفاق را خود هیات نظارت بر انتخابات اعلام خواهد کرد بیان داشت: خلاصه اتفاق این است که هیات نظارت ترجیح داد برای صیانت از آراء و سلامت انتخابات ، این دور از انتخابات نیز به روش قبل انجام شود هرچند ممکن بود با کاهش مشارکت همراه باشد.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه بحث سلامت انتخابات بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است که الحمدالله این دور از انتخابات نیز به خوبی انجام شد اعلام کرد: در سراسر کشور یک رشد ۲۶ درصدی را از نظر میزان مشارکت شاهد بودیم که اگر انتخابات الکترونیکی انجام می شد حتی بیشتر از این رقم، مشارکت اتفاق می افتاد اما نهایتا افراد بسیار برجسته و شریفی مورد وثوق جامعه پزشکی قرار گرفتند و مطمئن هستم این سازمان بسیار مهم از نظر سلامت مردم، در دوره آتی می تواند منشاء اثرات بسیار خوبی برای ارتقاء جایگاه جامعه پزشکی ، حفظ حقوق مردم و کمک به دولت در انجام ماموریت‌های خود باشد.

وی همچنین در خصوص همراه بودن مسائل حاشیه ای و رنگ و بوی سیاسی داشتن انتخابات پیشین نیز اظهار داشت: دوره قبل تعداد قابل توجهی از اعضای شریف جامعه پزشکی صلاحیت شان تائید نشده بود اما در این دوره، هیات نظارت بسیار خوب عمل کرد و زمینه حضور فعالین را از اقشار و گروه های مختلف فراهم کرد و حضور مردم هم حضور خوبی بود اما ای کاش می شد امکان مشارکت بیشتری را فراهم کنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: جامعه پزشکی به دلیل آنکه قسم خورده و سفید پوش است نمی تواند رنگ و لعاب سیاسی به خود بگیرد و آن هایی هم که سیاسی می شوند در جامعه پزشکی خیلی مقبول نیستند.

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از این برنامه همچنین در پاسخ به این سوال که در چهار سال گذشته مایل بودید چه کارهایی انجام دهید که نشد نیز اظهار داشت: کارهای زیادی در این دوره چهارساله انجام شد اما تا دو کاری که به آن ها اشاره می کنم انجام نشود ، تمام آنچه که تا امروز انجام شده ممکن است در اندک زمانی بر باد برود.

وی ادامه داد: یک مسئله، بحث پایدار شدن منابع است؛ شاید باورتان نشود که بنده هنوز نمی دانم برای انجام ماموریت هایم چقدر پول دارم البته این مشکل هم مربوط به این لحظه و امسال نیست و سال های قبل هم همین طور بوده است و این مسئله در حالیست که یک مدیر باید بداند چقدر منابع در اختیار دارد و این منابع تا چه اندازه تضمین شده است و مقدار آن مهم نیست، چون به هر نسبت که پول بدهند به همان نسبت هم می توان بسته خدمت را توسعه داد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به پایدار بودن منابع نیز اشاره شده است گفت: علی رغم تاکید ایشان، تا امروز این اتفاق نیفتاده است و کار مشترک دولت و مجلس را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه در این حوزه منابع زیادی وجود دارد اما این منابع پراکنده است، افزود: مسئله دوم نیز تجمیع منابع بیمه ها و منابع وزارت بهداشت است که منظور از منابع بیمه ها بحث تجمیع بیمه ها نیست بلکه منابع صندوق ها باید با منابعی که در اختیار وزارت بهداشت است یکپارچه شود تا بتواند توانمندی و قدرت خرید بالایی را ایجاد کند تا حقوق مردم بیشتر رعایت شود.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: بنده نتوانستم این دو کار را انجام دهم و اقناع دولت و مجلس حاصل نشد و شاید دلیل این عدم اقناع نیز این بوده که بیان بنده رسا نبوده است اما گمان می کنم دولت در سازمان برنامه بودجه و هیئت وزیران بایستی در دوره آینده نگاه متفاوتی به این موضوع داشته باشند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نمی توانم همکاران خود در دولت و دوستان در مجلس را متهم کنم گفت: در همه جای دنیا، تجربه ثابت کرده که منابع باید پایدار دیده شود و نباید موکول به قیمت فروش نفت و این که پول باشد یا نباشد شود.

وی با تاکید بر اینکه این ضرورت کاملا روشن است بیان داشت: اگر ما دفترچه ای در اختیار مردم قرار می دهیم و برای بخشی از جامعه اعم از داروسازی ، تامین کنندگان تجهیزات پزشکی و پرسنل ارائه خدمات هزینه ایجاد می کنیم اینها بایستی حقوق شان را دریافت کنند؛ یا نباید سفره ای پهن کنیم و یا اگر هم پهن کردیم باید به اندازه پول مان بر سر سفره مخلفات بچینیم؛ نمی شود سفره ای پهن کرد و بیست و چهار ساعته از آن ارتزاق کنیم و وقتی صورت حساب آن را می بینیم وحشت کنیم و یا پرداخت آن را به زمان دیگری بسپاریم.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: در این دوره انصافا اذیت شدیم و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتیم تا آسیبی متوجه مردم نشود که این اتفاق هم نیفتاد اما در عین حال این مشکلات به قیمت آسیب برخی ها تمام شد و صنعت دارویی کشور به شدت تحت فشار بوده و هست.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه معوقات یک ساله برای یک مجموعه تولیدی که هر روز هزینه دارد سخت است گفت: مردم مشکلات در حوزه دارویی کشور را احساس نمی کنند چون آن ها در داروخانه ها دچار مشکل نمی شوند بلکه کارخانه های داروسازی سازی و شرکت های پخش دچار مشکل می شوند؛ آن ها می خواهند اقتصاد کارشان حساب و کتاب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه منابع عمومی شامل دو بخش است که یک بخش از آن از فروش نفت حاصل می شود و بخش دیگر مربوط به مالیات است اظهار داشت: اگر منابع حوزه درمان را به درآمدهای مالیات وصل کنیم مشکلات حل می شود چراکه درآمدهای مالیاتی تضمین بیشتری دارند و هر سال هم رو به افزایش است لذا این منبع پایدار تر است.

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از اظهاراتش یادآور شد: در طول ۸،۹ ماه گذشته برای خدمتی که به مردم ارائه شده پولی از تامین اجتماعی دریافت نکردم و این در حالیست که خدمت را مردم و بیمه شدگان تامین اجتماعی گرفتند و استفاده کردند و من بدهکار هستم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اینکه چرا این سازمان بدهی های خود را پرداخت نمی کند گفت: ابن اشتباه مسائل کارگری را به بحث درمان گره زدیم، اگر بنده هم در آن حوزه بودم ممکن بود رفتاری مشابه دوستان داشته باشم، بحث درمان برای تامین اجتماعی در اولویت دوم قرار دارد و این سازمان در ابتدا به دنبال حل مشکلات کارگری است ، این سازمان هم ابتدا سعی دارد مستمری بازنشستگان خود را پرداخت کند و بعد اگر محالی حاصل شد به اولویت دوم خود بپردازد؛ ضمن آنکه آن ها می گویند دولت به ما بدهکار است، دولت بدهی ما را بپردازد تا ما هم پول شما را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلی که در این سال ها ایجاد شده گره زدن مسائل کارگری به تامین و رفاه اجتماعی بود خاطر نشان ساخت: امیدوارم وزارت کار و تعاون از رفاه اجتماعی تفکیک شود چرا که شاید این مهمترین راه چاره همین کار است.

قاضی زاده هاشمی همچنین در بخش دیگری از برنامه درباره اینکه چقدر سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری محقق شده است نیز بیان داشت: در سیاست های ابلاغی به کاهش پرداختی ها از جیب مردم اشاره شده که این رقم باید به حدود ۳۰ درصد برسد که نتوانستیم این میزان را از ۵۶ درصد به ۴۰ درصد کاهش دهیم ضمن آن که به ازای هر یک درصد کاهش، ۷۹۰ میلیارد تومان پول لازم است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: توسعه زیر ساخت ها، توجه به بهداشت عمومی ، افزایش دسترسی ، کمک به نیازمندان و افزایش سهم این حوزه در تولید ناخالص از جمله دیگر بندهای سیاست های ابلاغی بود که تا حدودی در قالب طرح تحول سلامت محقق شد.


قاضی زاده هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در کابینه دولت 12 می مانید گفت: با رئیس جمهور چند جلسه صحبت داشتیم ، بنده معتقدم همه باید به رئیس جمهور کمک کنیم ، بحث دولت 12 بحث آینده ایران و کشور عزیزمان است و لذا بحث شخص و گروه نیست ولی هر کسی که می خواهد کمک کند باید خالصانه در جهت پیشبرد منافع ملی حرکت کند.

وی تصریح کرد: بنده برای کسی که رئیس دولت است شرط نمی گذارم، در طول 30 سال گذشته در کار اجرایی نبودم و خدا را شاکرم که پزشک هستم و معتقدم هر کجا که موثر هستم باید حضور یابیم لذا اگر قرار است با نگرانی ، ابهام و عدم تحقق وعده ها چهار سال دیگر را سپری کنیم طبیعی است که به مصلحت این بخش نیست.

تقریبا 70-80 درصد وقتمان صرف مسائل حاشیه ای شده است

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه باید مدیریت منابع را یکپارچه کرد و به تولیت اهمیت داد افزود: در یک اسیدپاشی یک عده و یا چند نفر آسیب می بینند یا اتوبوسی متهم به این می شود که خوب ساخته نشده است و آتش می گیرد، شاید کسی که در همه اینها مسوول سلامت است باید جوابگو باشد ، باید در مورد آب ، غذا و سلامت به مردم جوابگو بود لذا همه چیز به سلامت برمی گردد، تقریبا 70-80 درصد وقتمان صرف مسائل حاشیه ای شده است و این جدا از پروژه هایی است که در مورد جامعه پزشکی ، پرستاری و ... انجام شده است.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه موثر بودن مهم است گفت: هر جا که انسان موثر است باید در آنجا حضور داشته باشد .

وی با اشاره به طرح تحول سلامت ادامه داد: اینگونه نبود که ما خودسر سرمان را پایین بیندازیم و یک عده ای را بیمه کنیم و یا مراکز بهداشتی درمانی را توسعه دهیم ، ردیف هایی به عنوان اعتبار در مجلس تصویب شدو تصور ما این بود که به طور کامل این ردیف ها تخصیص داده می شود ، شاید روسای ما و بالا دستی ها فکر نمی کردند که با مشکل ادامه تحریم بر بخورند، تصور می شود که در یک سال یا 6 ماه اول مذاکرات به نتیجه برسد اما به هر دلیلی نشد ، تصور نمی کردند قیمت نفت بیش از 2 -3 برابر کاهش یابد.

12هزا رمیلیارد از ابتدا تا کنون به طرح تحول سلامت اختصاص یافته است


وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح تحول سلامت طبق مصوبه مجلس در دولت قبلی تصویب شد و مقرر شد تا 10 درصد هدفمندی یارانه ها به این طرح اختصاص پیدا کند افزود: از 48 هزار میلیارد ، 4 هزار و 800 میلیارد به طرح تحول باید اختصاص می یافت ، در زمانی که ما شروع کردیم 5 هزار و 500 میلیارد بدهی داشتیم که سازمان مدیریت آن زمان قبول کرد، در زمان شروع طرح تحول سلامت حدودا 6 هزار و 800 میلیارد به ما پول دادند البته کل پولی که در رابطه با طرح تحول سلامت به ما دادند 12 هزار میلیارد بود.


قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ما را متهم می کنند که این مسیر بی بازگشت است عنوان کرد: کسانی که بیمه شدند الان در آرامش هستند، به نظر بنده حتما باید هزینه ها را کنترل کرد و به یک منبع پایدار متصل شد به طوری که دستورات روحانی در این حوزه صریح است ، حتما مشکلات و موانعی بوده که به اجرا در نیامده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در هیچ زمینه ای شخصا اظهار نظر نکرده است افزود: دولت در تمام حوزه ها هزینه کرده است به طور مثال اعتبارات آموزش و پرورش از 14 هزار میلیارد به 31هزار و 600 میلیارد تا قبل از سال 96 افزایش یافت.

طی نظرسنجی های رسمی بیش از 70 درصد مردم از طرح تحول سلامت رضایت دارند

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه یک عده ای غیر منصفانه این طرح را تشبیه کردند که برای پزشکان است خاطرنشان کرد: در نظرسنجی های به عمل آمده از سوی وزارت اطلاعات ، مرکز آمار ، صداو سیما و سایر مراکز معتبر و رسمی بالای 70 درصد مردم از طرح تحول سلامت رضایتمند بودند لذا برخی در مقام نائب رئیس مجلس در دوره قبل گفتند یک چهارم اعتبارات دولت به این طرح اختصاص یافته است این در حالی است که از ابتدا تا کنون 12 هزار میلیارد به طرح تحول سلامت ا ختصاص یافته است و سبب رضایتمندی و ارامش مردم شده است.


در این دولت اعتبارات حوزه بهداشت 80 درصد افزایش یافت


وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه گفته شده این طرح فقط برای درمان است در حالی که پیشگیری مهمتر از درمان است اظهار داشت: کاری که در این دولت در حوزه بهداشت شده درطول تاریخ نشده ، در این دولت اعتبارات حوزه بهداشت 80 درصد افزایش یافت و هزاران هزار مرکز بهداشت و خانه بهداشت ساخته شد.

در شروع این دولت آقایان 750 هزار تن پالم وارد می کردند


قاضی زاده هاشمی در بخش دیگر برنامه پیرامون موضوع پالم ادامه داد: در شروع این دولت آقایان 750 هزار تن پالم وارد می کردند ، ما این عدد را به 350هزار تن رساندیم الان 420-430 هزار تن پالم وارد می شود، دولت در مورد واردات پالم تعرفه ها را افزایش داد لذا در این فرصت چیزی حدود 50-60 هزار تن باید افزایش یافته باشد ، رقمی که در شورای عالی امنیت غذا پیشنهاد کرده بودیم بین 350 تا 400 هزار تن بود که می توانستیم وارد کنیم .


وی با بیان اینکه ما در حوزه بهداشت خیلی کارها کردیم و با هر کسی و هر ادعایی که دارد می توانم به مناظره بنشینم گفت: شروع کار ما با درمان بود فراموش کردیم که وضعیت بیمارستان ها به چه صورت بود؟ 4 هزار تخت بیمارستانی را عوض کردیم ، 2 میلیون و نیم مترمربع را نوسازی و بازسازی کردیم ، بیمارستان ساختیم ، ما به درمان مردم توجه کردیم زیرا نیاز مردم بود، ما از هر کجا که شروع می کردیم اینها می گفتند چرا از اینجا شروع می کنید.

بخشی از وقتمان صرف پروژه سازی های عامدانه شد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بخشی از وقتمان صرف پروژه سازی های عامدانه شد اظهار داشت: بعضی از ما آن رسوبات افکار سوسیالیستی در ذهن داریم و گمان می کنیم که همه چیز را باید مجانی بگیریم و همه چیز را هم دولت باید سوبسیدش را بدهد.

برنامه در حاشیه پزشکی سیاه نمایی در حوزه پزشکی بود


قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از صدا و سیما متشکرم که برنامه در حاشیه پزشکی را جمع کرد زیرا این برنامه سیاه نمایی در حوزه پزشکی بود گفت: انتقاد کنیم اما باید از سیاه نمایی پرهیز کنیم، باید به درمان اعتماد کنیم اگر اعتماد نباشد درمان به سرانجام نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه یک عده ای بنا دارند که سرمایه اجتماعی کشور را از بین ببرند لذا یکی از سرمایه های اجتماعی کشور جامعه پزشکی است و آنها را در مقابل هم قرار دادن و عیب و ایرادشان را بزرگ جلوه کردن درست نیست گفت: اگر کسی ایراد و مشکلی دارد دستگاه قضایی با آن برخورد می کنند.

در حوزه پزشکی کوچکترین تصمیم سبب ایجاد مدعی می شود


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از سوی برخی از افراد و گروه ها به بنده بیشترین حجمه شده است گفت: انتقاد را قبول دارم اما تعداد محدودی هستند که کارشان به عناد کشیده و از حوزه نقد خارج شده، در مورد نظام پرداخت بی عدالتی وجود دارد لذا بنای نظام پرداخت از 30 سال پیش گذاشته شده است ، البته بی عدالتی بین رشته ای ایجاد شده و لذا بهم زدن این سیستم سخت است و این جزماموریت های ما نبوده است، در حوزه پزشکی کوچکترین تصمیم سبب ایجاد مدعی می شود.

تغییر نظام پرداخت کار راحتی نیست

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تغییر نظام پرداخت کار راحتی نیست افزود: اگر وضعیت بیمه قدرتمند شود می توان برای سال های آینده امیدوار بود ، بخشی از درآمد پزشک و بیمارستان میان پرستاران توزیع می شود، 5/2 تا 3 برابر درآمد پرستاران را زیاد کردیم اما باز اختلاف میان گروه های مختلف بین دریافتی پزشک و پرستار قابل توجه است لذا چاره کار بیمه کارآمد، اصلاح نظام پرداخت و افزایش فارغ التحصیلان در رشته هایی است که کمبود داریم.

در مناطق محروم همچنان به نیرو و کادر درمان احتیاج داریم ، هر کسی متقاضی است اعلام کند

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون فراوانی پزشک در کشور گفت: این موضوع صحت ندارد، به طور متوسط رقمی که به پزشک عمومی می دهیم 7 میلیون تومان است و این رقم خوبی به حساب می آید، در برخی مناطق 4 میلیون و در مناطق دیگر 11 میلیون هم دریافت می کنند، به پزشکان عمومی احتیاج داریم و از آنها استقبال می کنیم ، بیکاری پزشکان عمومی یا صحت ندارد یا در شغل دیگری مشغول هستند لذا اعلام می کنیم در مناطق محروم همچنان به نیرو و کادر درمان احتیاج داریم ، هر کسی متقاضی است اعلام کند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آمار 15 -20 هزاری بیکاری پزشکان عمومی درست نیست ادامه داد: دریافتی پزشک عمومی در سیستان و بلوچستان یک میلیون و 600 بود اما اکنون به عدد هفت و هشت میلیون رسیده است ، بنده به سیستان و بلوچستان علاقمند هستم ، آنها بیشتر از بقیه نقاط کشور مستحق توجه در همه زمینه ها از جمله بهداشت و درمان هستند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه بالغ بر 600 پروژه در سیستان و بلوچستان تحویل دادیم گفت: هنوز به 50 درصد آن چیزی که می خواستیم دست نیافتیم، الان در نقاط محروم تعدادپزشکان متخصص مثلا در هیرمند به 11-12 نفر افزایش یافته است ، در عین حال زابل بالای 60متخصص و فوق تخصص دارد و متخصصین تمام وقت در بیمارستان های نقاط محروم مشغول خدمت هستند و ما باید حداکثر پول آنها را یکی دو ماه بعد می دادیم اما در برخی جاها 10ماه تاخیر در پرداخت داریم و اینجاست که نارضایتی ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم در حوزه متخصصان و فوق تخصص منابعی در نظر گرفته نشده است عنوان کرد: برای سیگار در همه جای دنیا هزینه مواد ، ابزار و اقدامات آسیب رسان را بالا می برند تا مردم کمتر آسیب ببینند.

با اخذ عوارض سیگار حتی یک ریال به منابع عمومی احتیاج نیست

وی با اشاره به اینکه سیگار ارزان به راحتی در دسترس قرار می گیرد و بیشتر استفاده می شود گفت: در این صورت مردم بیشتر مریض می شوند و هزینه دستگاه سلامت بیشتر می شود، وقتی برای آن عوارض گرفته شود مردم کمتر آسیب می بینند اگر این کار در کشور ما انجام شود حتی یک ریال حوزه سلامت به منابع عمومی احتیاج پیدا نمی کند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در مورد سیگار دولت و مجلس بحث عوارض را قبول نمی کنند بیان کرد: می خواهند ما را متهم کنند که ما پول زیاد می خواهیم، می گوییم اگر بیماری ایجاد می کنید هزینه اش را بدهید چرا باورتان شده که اینقدر در حوزه سلامت هزینه می کنید، رتبه ایران از نظر سلامت در دنیا 79 است و از نظر پولی رتبه ایران در دنیا برای حوزه سلامت هزینه 122-123 است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه راجع به بحث سلامت موضوعات باید جدی گرفته شود گفت: باید به نکات علمی و تجربه بشری توجه داشت و نباید در بخش سلامت حاشیه سازی کرد، می گویند اگر عوارض وضع کنیم سبب ایجاد قاچاق می شودو به همین دلیل گفته می شود عوارض وضع نشودلذا اگر این توجیه درست است نباید در مورد هیچ کالاهایی عوارض وضع کرد، چرا وقتی به ما می رسد این را می گویند.

وی تصریح کرد: حوزه سلامت جز اولویت های دولت یازدهم است ، فکر نکنیم کار مهمی انجام دادیم بلکه وظیفه است و باید از حقوق مردم دفاع کرد، حوزه سلامت با روح و روان و سلامت مردم سروکار دارد پس نباید کم توجهی کرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اقتصاد در حوزه سلامت بایستی با مدل علمیش تعریف شود گفت: این کار در ایران در حوزه سلامت انجام نشده است ، قیمت تمام شده خدمات در یک بیمارستان تهران 203 هزار تومان است و بیمه به ما 130 هزار تومان می دهد و مابهالتفاوت آن کسری است که سبب ورشکستگی سیستم می شود، ما می گوییم قیمت تمام شده را به ما بدهید تا بتوانیم اداره کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
اول از بخش خبری 20:30 باید بخوام که با قوت پخش "حاشیه های پزشکی " رو ادامه بدن....
بعد باید بگم،واقعا جای شرمساری هست که مسئولین ما اینقدر از انتقاد فراری هستند!!برای تعطیلی برنامه ای که کلی بار مثبت داشته و داد مظلومانه بیمارانی که هیچ کس گوش شنوایی برای اونها نبوده رو ستانده، تشکر میکنند!!
اصلا این روزها عادی شده که باید 20:30 روی یک موضوعی دست بگذاره تا اون موضوع حل بشه!!وگر نه حل کردن مشکلات روال عادی جامعه نیست،بلکه رسانه ای شدن اون باعث سرعت دهی و نتیجه دادن موضوع میشه!!!که همین حربه رو هم دارند از دست مردم میگیرند..
جناب وزیر با تمام احترامی که برای شما قایلم بابت این اظهار نظر سخیف باید عذرخواهی کنید! (که میدونم ممکن نیست)یا لااقل با خودتون فکر کنید! سیاه نمایی یا واقع نمایی؟؟با کدام مشکل دارین؟؟اینها واقعیاتی خیـــــــــــــــلی کوچک بود که "حاشیه های پزشکی " نشون میداد..تک تک مردمی که سروکارشان با بیمارستان و سیستم بهداشت و درمان میفته به نوبه ی خودشان دچار مشکلاتی میشن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
از زمانی که پزشکی از دولت جدا شد
و به حالت خصوصی رفت دکترهای نسبتا محترم توانستند حقوق خود را خودشان تصویب کنند و همین باعث بدبختی مردم و بیماری هایی از قبیل دندان درد و... شما باید یه عصب کشی نصف حقوق اداره کار رو بدین بهش اونم ارزونترینشون خدا انشالله دکترهارو زیاد کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
چرا رو بسه بندی خوراکیا نوع و مقدار مواد تشکیل دهنده رو نمیزنن و از مردم مخفی میکنن شنیدم نصف چربی بسنیا پالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
تمامی مطالبی که اقای هاشمی اعلام نمودند با انچه واقعیت موجود در بیمارستانها می باشد همخوانی نداشته است متاسفانه جامعه پزشکی در این مملکت خود را یک تافته جدا بافته دانسته که هیچ فرد یا شخصی نمی تواند از انها انتقاد یا ایراد بگیرد که این امر و سایر موضوعات حاشیه ای در این حرفه با توجه به شغل خطیر ایشان و سرکار داشتن انها با سلامت و جان افراد بسیار خطرناک است و متاسفانه در قبال کوتاهی و سهل انگاری خود به هیچ مرجعی پاسخگو نبوده و نظام پزشکی و پزشکی قانونی نیز از خودشان بوده و به قول معروف چاقو دسته خودش رو نمیبره بررسی کنید در کجای دنیا چنین حاشیه امنیتی برای این حرفه حساس وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بهتر است کمی با واقعیت جامعه روبرو شویم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
درود بر خادمان واقعی ملت . درود بر دولت بی شعار و با عمل روحانی . لعنت بر تخریبگران دولت دکتر روحانی
ما آقای روحانی را دوست داریم و از وی حمایت می کنیم
آخرین اخبار