ابراز نگرانی آمریکا از فروش سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ترکیه

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه را نگران‌کننده خواند.

جوزف دانفورد: اگر ترکیه سامانه دفاعی اس 400 روسیه را بخرد برای ما نگران کننده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد اگر ترکیه تصمیم بگیرد سامانه‌ موشکی اس 400 را از روسیه خریداری کند، این مسئله برای آمریکا نگران کننده خواهد بود.

دانفورد در انجمن امنیتی «آسپن» در کلرادو گفت: «رسانه ها گزارشی را پخش کردند که ادعا می‌کرد آنها [ترکیه] سامانه‌ موشکی اس 400 را از روسیه خریداری کرده‌اند؛ اما این گزارش اشتباه بود. با این حال، اگر آنها چنین کاری انجام دهند برای ما نگران‌کننده خواهد بود».

سامانه‌ موشکی اس 400 نسل بعدی سامانه دفاع موشکی روسیه است که چند نوع موشک مختلف را حمل می‌‎کند و برد آن از کوتاه تا بسیار بلند متغیر است. این موشک قادر به رهگیری و نابود کردن اهداف هوایی است.

تا امروز روسیه فقط توافق فروش اس 400 به چین را نهایی کرده است و مذاکرات با ترکیه و هند همچنان در حال انجام است. «فکری ایشیک» وزیر دفاع ترکیه سه‌شنبه اعلام کرد مذاکرات تحویل سامانه دفاعی اس 400 روسیه به ترکیه به مرحله نهایی رسیده است.

انتهای پیام/

روسیه به ترکیه اس 400 می‌فروشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار