کرمانشاه؛

انجام 31 هزار بازرسی از واحدهای صنفی عرضه و فروش کالا

محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد کرمانشاه گفت:تا کنون 31 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه و فروش کالا و 4 هزار مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ محمودرضا نیازی، مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:بر اساس ماده ۱۳ قانون سازمان ملی استاندارد ایران مصوب مجلس شورای اسلامی، بازرسان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجاز هستند که از واحدهای تولیدی بازرسی به عمل آورند که بر همین اساس، تمامی واحدهای توليدي و خدماتي تحت پوشش در استان به‌صورت دوره‌ای، مورد بازرسي و مورد ارزيابي كيفي قرار گرفته و در صورتی که نظام کنترل کیفیت در واحد تولیدی جاری و نتایج آزمون فرآورده نمونه برداری شده با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته باشد به واحد مربوطه اجازه داده می شود از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده نماید.


نیازی  افزود: از حدود 750 واحد تولیدی فعال استان، حدود 440 واحد تحت پوشش اداره کل استاندارد کرمانشاه  است و تاکنون بیش از 930 فرآورده با ویژگی متمایز در این واحدهای تولیدی موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شده‌اند که ضریب نفوذ استاندارد در واحدهای تولیدی استان برابر 92 درصد است.


مدیر کل استاندارد کرمانشاه گفت: در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش تولید و اشتغال طی چهار سال گذشته 274 پروانه کاربرد علامت استاندارد جهت فرآورده های تولیدشده در واحدهای تولیدی تحت پوشش صادر شده است.


وی ادامه داد: از مجموع واحدهای تحت پوشش استان 36 درصد در حوزه صنایع ساختمانی و معدنی، 30 درصد در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، 8 درصد مربوط به صنایع شیمی و پتروشیمی و مابقی در حوزه صنایع بسته بندی و سلولزی، برق و الکترونیک، خودرو و نیروی محرکه، مکانیک و فلز شناسی و ... قرار دارند.


محمودرضا نیازی  با اشاره به اینکه شرط تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد حفظ، استمرار و بهبود کیفیت در فرایند تولید محصولات و ارائه خدمات است، افزود: از ابتدای سال 92 تاکنون، تعداد 6600 مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های تولید شده در واحدهای تولیدی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه انجام شده است.


وی گفت: چنانچه محصول نمونه‌برداری شده، در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده، نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی فوق، اقدام خواهد شد که در جهت برقراری عدالت اجتماعی توسط دولت، حمایت توام از حقوق تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده و همچنین حفظ سلامت و ایمنی شهروندان استان طی دو سال گذشته 181 پروانه کاربرد علامت استاندارد جهت فرآورده های تولیدی استان، تعلیق و یا ابطال شده است.


مدیر کل استاندارد کرمانشاه با اشاره به انجام 31 هزار بازرسی در طرح کنترل بازار استان (طرح طاها) در 4 سال گذشته، افزود: براساس این طرح بازرسان اداره کل استاندارد استان به نیابت از مردم در بازار مصرف حضور یافته و کالاهای مختلف را به‌صورت تصادفی و با هزینه سازمان ملی استاندارد، خریداری و آزمایش می‌کنند تا از کیفیت محصولات تولید داخل اطمينان حاصل نمایند.


نیازی افزود: طی این بازرسی ها تعداد 15 هزار کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری که فاقد علامت استاندارد بودند شناسایی و نسبت به توقیف و یا عودت این کالاها اقدام گردید.


مدیر کل استاندارد استان در پایان ضمن درخواست از مردم برای استفاده از محصولات دارای نشان استاندارد گفت: کالاهای تولید داخل که دارای نشان استاندارد هستند به لحاظ کیفیت با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته لذا همه ما باید با اعتماد به این نشان، تلاش کنیم که از مصرف کالای خارجی و وارداتی مشابه خودداری نماییم و با خرید کالای استاندارد ایرانی قدمی در راستای پویایی اقتصاد کشور، اشتغالزایی، شکوفایی تولید ملی، افزایش صادرات، جلوگیری از تعطیلی صنایع استان و به طور کل تحقق دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه اهداف اقتصاد مقاومتی برداریم.

 

انتهای پیام/ز

 

خرید کالای استاندارد ایرانی موجب پویایی اقتصاد کشور می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.