مقام نظامی آمریکایی: سوریه از آوریل تاکنون از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهاراتی مغرضانه اعلام کرد سوریه از ماه آوریل از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است.

پنتاگون: سوریه از آوریل تاکنون از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا یکشنبه در نشستی کلرادو در اظهاراتی با تاکید بر ادعای واشنگتن درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی، اعلام کرد نیروهای دولت سوریه از ماه آوریل که آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه  نزدیکی شهر «حمص» حمله کرد، از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌اند.

او در این خصوص گفت: « من مایلم فکر کنم که بشار اسد [رئیس‌جمهور سوریه] پیام واضح ما را دریافت کرده و فهمیده است که استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودش غیرقابل قبول است و عواقبی را در پی خواهد داشت. گذر زمان این را مشخص می‌کند. [اسد] از آن روز تاکنون از این سلاح ها استفاده نکرده است».

آمریکا در 7 آوریل 59 موشک «تاماهاک» به پایگاه هوایی «شعیرات» شلیک کرد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد شلیک این موشک‌ها پاسخی به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ادلب بوده است.

واشنگتن دولت سوریه را مسئول انجام این حملات شیمیایی می‌داند. دولت سوریه تمام این اتهامات را رد و اعلام کرد تمام سلاح‌های شیمیایی در سوریه چند سال پیش از سوی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نابود شدند.

انتهای پیام/

اظهارات دانفور درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار