زنجان؛

فعالیت بیش از 650 دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از فعالیت بیش از 650 دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت:امسال عملیات برداشت گندم در استان زنجان توسط بیش از 650 دستگاه کمباین در حال انجام است به طوری که از این تعداد 314 دستگاه کمباین بومی و مابقی مهاجر هستند.

مظفر یوسفی پور همچنین با اشاره به کارگیری تعداد 240 دروگر به منظور برداشت گندم در استان زنجان افزود: امسال کمباین های مهاجر از استان های گلستان، فارس، اردبیل و خراسان وارد استان شده اند.

وی با بیان اینکه به منظور کنترل ریزش ها و به حداقل رساندن ضایعات گندم در روند برداشت، تمهیدات مختلفی در استان اندیشیده شده است، عنوان کرد: در این راستا امسال با چهار راننده ماهر قرارداد بسته شده است تا با همکاری کارشناسان اکیپ های نظارتی از نظر فنی بر عملکرد راننده و کمباین نظارت داشته باشند.

یوسفی پور با اشاره به فعالیت 45 اکیپ کارشناسی در مزارع گندم استان زنجان خاطرنشان کرد: این کارشناسان به همراه رانندگان ماهر به طور مستمر در مزارع حضور پیدا کرده و با انجام معاینه فنی کمباین ها بر روند برداشت نظارت دقیق و مستمر دارند.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون معاینه فنی 450 دستگاه کمباین در استان انجام گرفته است، افزود: به کشاورزان نیز اطلاع رسانی شده است چنانچه کمباینی برچسب معاینه فنی نداشته باشد، اجازه ورود آن به مزرعه را ندهند.

وی ادامه داد: امسال نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی،کارشناسان اکیپ ها آموزش های لازم را دریافت کرده و اطلاعات آن ها به روز شده است.

انتهای پیام/ن

فعالیت بیش از ۶۵۰ دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.