مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان:

پیشرفت طرح توسعه بندرچابهار به ۸۶ درصد رسیده است

با توجه به موقعیت بندر چابهار در محور شرق کشور طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تاکنون ۸۶ درصد پیشرفت داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،وبه‌نقل از روابط‌عمومی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی با اشاره به موقعیت بندر چابهار در محور شرق کشور اظهار داشت: طرح توسعه بندر «شهید بهشتی» چابهار تاکنون ۸۶ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: در مجموع طرح توسعه بندر شهید بهشتی ۸۶ درصد پیشرفت داشته، اما در بخش اسکله‌ها و محوطه‌های کانتینری این بندر بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

وی با اشاره به ظرفیت بندر چابهار در توسعه ترانزیت در محور شرق کشور اظهارداشت: ما ناگزیر به تسریع در توسعه بندر چابهار هستیم و با مکمل شدن آن با بنادر صحار و گوادر، چابهار نقش منطقه‌ای خوبی در تجارت دریایی کشور خواهد داشت.

آقایی به قرارداد توسعه بندرچابهار اشاره کرد و افزود: این قرارداد که یکی از هوشمندانه‌ترین مدل قرارداد‌ها در فضای تجارت منطقه‌ای است که به صورت ۱۰ ساله با پیش بینی ترانزیت کالا‌های هندی به کشور‌های CIS در محور شرق کشور از جذابیت سرمایه گذاری زیادی برخوردار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: هم اکنون کالا‌های اساسی استان سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار از طریق این بندر تخلیه می‌شود و واردات کالا از این بندر به کشور ۳۰ درصد تخفیف در سود بازرگانی دارد.

وی افزود: با وجود بندرچابهار، بندر صحار عمان و بندر گوادر پاکستان در دریای عمان و اقیانوس هند، در خارج از خلیج فارس هاب بندری مهمی در منطقه به وجود آمده که در حوزه تخلیه و بارگیری کالا در این منطقه می‌توانند به خوبی ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/پ

توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.