بجنورد؛

افتتاح مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان

مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا 18 سال در شهرستان بجنورد افتتاح می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛هاجر پاکدین معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت:در آینده ای نزدیک نخستین مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا 18 سال خراسان شمالی در شهرستان بجنورد به صورت پایلوت با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می شود .

وی افزود: برای احداث این مرکز 245 میلیون تومان اعتبار از محل سازمان بهزیستی کشور هزینه شده است .

وی اظهار کرد: مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان استان حداکثر 60 نفر ظرفیت دارد که در حال حاضر 30 نفر پذیرش اعلام شده است .

پاکدین گفت: اعتیاد مسیری اشتباه است که بر اثر نا آگاهی به مضرات مواد مخدر طی خواهد شد و از سویی نجات یک معتاد نجات جامعه است .

پاکدین گفت:در حال حاضر مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا 18 سال در استان های البرز، تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی راه اندازی شده است .

معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی استان در خصوص نحوه پذیرش این مرکز گفت: در مرحله اول فرد توسط خانواده معرفی می شود و در صورتی که نهاد و یا فرد دیگری نسبت به معرفی فرد معتاد به این مرکز اقدام کند باید از دادستانی حکم داشته باشد .

پاکدین افزود: افراد با ارجاع به مرکز توسط پزشک معاینه و پس از طی مراحل سم زدایی، به مدت سه ماه در مرکز اقامتی میان مدت پذیرش می شوند .

انتهای پیام/آ

245 میلیون اعتبار برای مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد هزینه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.