واریز سودهای سهام عدالت از شهریورماه

احتمال واریز سود های سهام عدالت از شهریور ماه امسال در استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ابراهیم قربانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان از احتمال واریز سودهای سال ۹۵ سهام عدالت به سهامداران از شهریورماه امسال خبر داد و گفت: پروسه واریز سهام عدالت بدین شکل است که شرکت‌هایی که مردم در آن سهم دارند پس از اعلام سود سالانه، هشت ماه فرصت دارند تا سودها را به حساب‌های اعلام‌شده واریز کنند.

وی با بیان این که دولت در تلاش است تا زودتر این اتفاق بیفتند تا سودها در نخستین فرصت به‌حساب سهامداران واریز شود،افزود: در حال حاضر امکان ثبت‌نام برای افرادی که موفق به ثبت‌نام در سامانه سهام عدالت نشده‌اند وجود ندارد گفت: اما بر اساس اخبار واصله، برای کسانی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند در آینده فرصتی در نظر گرفته می‌شود.

قربانی تصریح کرد: به‌غیراز مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی که مشمول تخفیف ویژه رهبر معظم انقلاب هستند سایر سهامداران در صورت تمایل تا پایان شهریورماه فرصت دارند تا الباقی مانده‌حساب را تسویه کنند در غیر این صورت ۵۰ درصد مبلغ کل سهامشان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به این که 80 درصد مردم استان در این طرح ثبت نام کرده اند،گفت: در حال حاضر 70 درصد مردم استان با وارد کردن شماره شبا در سامانه ثبت نهایی شدند و افزون بر 2 و نیم درصد با مشکلات از قبیل شماره حساب پدر و فرزند، مسدود و حساب مشترک و . . . در سامانه ثبت نشدند.

وی اظهار کرد:طرح سهام عدالت به‌منظور ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شد و از این طریق بخشی از شرکت‌های دولتی در حال واگذاری، به مشمولان طرح اختصاص یافت که تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان سهام این شرکت‌ها خریداری و به مشمولان سهام در استان واگذارشده است.

گفتنی است:هم اکنون 62 شرکت شامل پتروشیمی،بانک ها ،کارخانه سیمان و پالایشگاه سهامدار مردم خراسان شمالی هستند.

انتهای پیام/آ

ثبت نام 80 درصدی مردم استان در سامانه سهام عدالت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.