پایان تعطیلی دو هفته ای کارخانه هپکو/ وعده پرداخت بخشی از مطالبات کارگران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از شروع مجدد فعالیت هپکو و پرداخت بخشی از مطالبات کارگران خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: اوایل خرداد ماه امسال مدیریت جدید کارخانه هپکو شروع به فعالیت کرد و در نیمه دوم تیر ماه کارخانه  به دلیل حسابرسی و انبار گردانی تعطیل شد.

حاجی پور افزود: طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده کارگران کارخانه هپکو امروز فعالیت کاری خود را در کارخانه از سر می‌گیرندو یک برج حقوق معوقه خود را هم دریافت می‌کنند و مانده معوق کارگران هم با حقوق ماهیانه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با ظرفیت‌هایی که کارخانه هپکو دارد در صورت تغییر و تحولات کارشناسی می‌تواند به زودی شاهد احیاء جایگاه این واحد تولیدی در عرصه بازار صنعتی شود اضافه کرد: کارخانه هپکو برای تجدید قوا نیازمند حمایت دولت در راستای جلوگیری از واردات ماشین آلات راهسازی دست دوم و ماشین آلات چینی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به تعامل مدیریت جدید کارخانه هپکو با اروپا و کشور‌های آسیای جنوب شرقی، پیش بینی کرد: مراودات این کارخانه با شرکت‌های لیپهر آلمان و کوماتسو ژاپن از سر گرفته شود و این کارخانه بتواند از بازار‌های جهانی ماشین آلات راهسازی هم سهمی داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان مرکزی قرار داد ساخت سه هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی در راستای تامین تجهیزات ستاد مدیریت بحران کشور با هپکو اراک است که این قرارداد قطعی شده و در حال طی مراحل قانونی است.

حاجی پور بیان کرد: با اجرای این قرارداد که برای پنج سال برنامه ریزی شده، با تامین اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه از سوی منابع ملی و ۶۰۰ دستگاه از منابع داخلی ستاد مدیریت بحران کشور، کارخانه هپکو باید به صورت دوره‌ای و سالانه ماشین آلات را به ستاد مدیریت بحران کشور تحویل دهد.

وی گفت: کارخانه هپکو برای به روزرسانی تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز به ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارد که این موضوع در دست پیگیری است و به زودی پرداخت می‌شود.


مرخصی دو هفته‌ای هپکو از روز پنج شنبه ۱۵ تیر آغاز شد

روز پنج شنبه ۱۵ تیرماه در جلسه‌ای با حضور مدیران مربوطه، سهامدار جدید و نمایندگان کارگران شرکت هپکو به ریاست افشون معاون اقتصادی استاندارمرکزی مشکلات شرکت هپکو بررسی وتعطیلی دو هفته‌ای هپکو از همین روز آغاز شد.

روابط عمومی شرکت هپکو علت این تعطیلی را همکارى با وزارت نیرو و کاهش مصرف برق، تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خطوط تولید عنوان و اعلام کرد: این تعطیلات به عنوان تعطیلات تابستانی تلقى خواهد شد.

کارگران شرکت هپکو مدتهاست که حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده اند چندین بار برای دریافت مطالباتشان در میدان صنعت اراک و مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی هپکو یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین واحد‌های تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد.

این کارخانه حدود ده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست توقعات این واحد به خصوص کارگران را برآورده کند و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کرارگران را در پی داشت.

بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال ۹۶ در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب وبه شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد.

انتهای پیام / ج

آغاز به کار مجدد کارخانه هپکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.