کرمان؛

تاثیر مهم سران طوایف در تامین امنیت

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سران طوایف وریش سفیدان درمنطقه جنوب استان نقش کم نظیری در تقویت امنیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، یدالله موحد در آئین تودیع ومعارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج که صبح امروز در این شهرستان برگزار شد ؛افزود: دادستان از مهمترین وظایفش مقابله با عوامل ناامنی و برخورد قاطع وبی رحمانه با اخلال کنندگان نظم وامنیت مردم است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد:مردم قلعه گنج دارای تمدنی کهن بالغ بر 5هزار سال این شهرستان فرهنگ آن قدمت دارد و مردمی متدین و ولایتمدار ومقاوم وسخت کوش دارای همت بلند هستند که حقیقتا مستحق خدمت هستند.

رئیس شورای قضائی استان بیان کرد:همه ی مدیران ومسئولان در راستای خدمت گذاری به این مردم نجیب نباید از هیچ کوششی دریغ ورزند مخصوصا در وضعیت فعلی که بنا به منویات مقام مظم رهبری وبه برکت نظام مقدس اسلامی وسعی مدیران این شهرستان درمسیر توسعه قرار گرفته وبه عنوان شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی برگزیده شده است.

وی افزود:از جمله مقاماتی که در عرصه اقتصاد مقاومتی می توان ایفای نقش نماید دادستان است این مقام قضائی به عنوان مدعی العموم وبه نمایندگی از جامعه وظایف بسیار مهم وخطیری را عهده دار است.

این مقام ارشد قضائی گفت:پاسداری از امنیت عمومی ودفاع از حقوق مظلوم از جمله وظایف مهم دادستان است واز جلوه های مهم حقوق عامه برخورداری توده های مردم و آحاد ملت از امنیت است.

وی ادامه داد:امنیت عنصر ارزشمندی است که می توان به جرات آن را مساوی با زندگی دانست و نبود آن را برابر با فروپاشی زندگی انسان برشمرد.

موحد بیان داشت:وظیفه حاکمیت است که با همه ی امکانات قوای نظامی انتظامی وهمچنین سازمان های بین المللی حافظ امنیت جهانی این است که به دور از نگرش های سیاسی منافع گروهی ویا منطقه ای درصدد حفظ امنیت وآرامش جامعه بشری برای ایجاد یک زندگی سالم باشند.

وی با بیان اینکه امنیت گواراترین نعمت در زندگی است گفت: همه بایستی قدردان این نعمت الهی که از برکات نظام جمهوری اسلامی وثمره تلاش همه ی جان برکفان نیروهای مسلح وفرزندان این ملت است ونتیجه تلاش ومجاهدت های قضات است بدانیم ودر این مهم مشارکت نماییم.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآورشد:امنیت ملی و داخلی توسط یک سازمان یایک نهاد خاص تامین نمی شود تدابیر امنیتی واقدامات تامینی نیازبه مشارکت عمومی دارد.

وی افزود:دادستان از مهمترین وظایفش مقابله با عوامل ناامنی و برخورد قاطع وبی رحمانه با اخلال کنندگان نظم وامنیت مردم است اما به تنهایی قادر به انجام این وظیفه نیست ودادستان زمانی در اجرای وظایفش موفق خواهد بود که سایر اعضای شورای تامین ونهاد های امنیتی انتظامی مقدتر وتوانمند در کنارش قرار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جلب اعتماد عمومی مهمترین پشتوانه وسرمایه یک داستان است گفت: سران طوایف وریش سفیدان درمنطقه جنوب استان نقش کم نظیری در تقویت امنیت دارند واز این ظرفیت فرهنگی واجتماعی دربسیاری از زمینه ها می توان بهره جست منتهی کارکرد امنیتی این ظرفیت را نباید نادیده گرفت وبه سادگی از کنار ان گذشت.

این مقام ارشد قضائی گفت:پیوستگی اجتماعی دربین قبایل وقومیت ها می تواند بسیاری از زمینه های فساد و ناامنی را ازبین ببرد ونبایستی در این مهم غفلت صورت پذیرد بلکه باید مشترکات فراوانی که در بین طوایف وجود دارد تکیه کرد.

وی افزود :مسلم سالاری از دادستان های موفق در زمان تصدی این منصب بوده و نقش وی در ارتقا شاخص های امنیتی در سطح شهرستان برجسته می باشد و از این پس از تجربیات ارزشمند این مقام قضائی در سمت های رئیس شعبه 101دادگاه کیفری دو،مستشار دادگاه کیفری یک و مستشار دادگاه انقلاب شهرستان جیرفت استفاده خواهیم کرد.

موحد گفت:سجاد افشار منش دادستان جدید شهرستان قلعه گنج از قضات مومن،متعهد و با دانش قضائی و عملکرد وی در حوزه امنیت در سمت بازپرس عنبرآباد جیرفت برجسته است.

انتهای پیام/ی

تاثیر مهم سران طوایف در تامین امنیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار