معمای اسکلت های باستانی آتن فاش شد! +عکس

راز اسکلت های باستانی زنجیر شده 2500 ساله آتن در حالی برملا شده است که باستان‌شناسان با کمک فناوری‌ های روز دریافتند که اسکلت‌های یافته شده در آتن مربوط به 2500 سال پیش است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اسکلت های باستانی یافته شده در آتن مربوط به 2500 سال پیش است و در این میان یکی از نجیب‌زادگان آتن به نام «سایلون» که نخستین قهرمان ثبت‌ شده در مسابقات المپیک است، سعی کرد شهر آتن را بگیرد و خود را به عنوان تنها حاکم آنجا معرفی کند. «توسیدید»، تاریخ‌نگار یونانی و نویسنده تاریخ جنگ پلوپونزی و «هرودوت»، نخستین تاریخ‌نگار یونانی‌زبان که آثارش تا زمان ما باقی مانده، در مورد کودتای او نوشتند.

 سایلون یک ارتش از پیروانش را برای ورود به شهر و محاصره آکروپلیس تشکیل داده بود. آن ها شکست خوردند، اما سایلون توانست فرار کند. حال باستان‌ شناسان در آتن ادعا می‌کنند که بقایای ارتش سایلون را در یک گور دسته جمعی در «فالرون» در شش کیلیومتری جنوب مرکز آتن کشف کرده‌اند.

به گفته باستان‌شناسان، کشف 80 اسکلت مرد در یونان، واقعه‌ای بی‌نظیر است. استخوان‌های مردان جوانی که مشخص است تغذیه خوبی داشته‌اند در سه ردیف یک قبرستان بی‌نام و نشان پیدا شده‌ است؛ بعضی از آنها به پشت و بعضی دیگر به شکلی دفن شده‌اند که سرشان در شکم‌شان است. در دستان همه آنها زنجیرهای آهنی بسته شده و دست کم 52 نفر از آنها، دستشان بالای سرشان گره زده شده است.

استلا کریسولاکی ، مدیر باستان‌شناسان این سایت در خصوص راز اسکلت های باستانی آتن می‌گوید:

این افراد با ضربه به سر مرده‌اند؛ روشی که در سال‌های میان 675 تا 650 قبل از میلاد به عنوان « اعدام سیاسی » استفاده می‌کردند. این روش اعدام را از روی قطعات سفالی که در این قبرستان پیدا کرده‌ایم، متوجه شدیم.

 راز اسکلت‌های باستانی زنجیر شده ۲۵۰۰ ساله+عکس

الیانا پیشودورو نیز که یکی از محققان زیست‌شناختی است ، در خصوص اسکلت های باستانی آتن می‌گوید:

در آن زمان، شهر آتن تازه دایر شده بود و شهر به سمت دموکراسی حرکت می‌کرد. این جریان زمانی رخ داد که فرسایش سیاسی، تنش‌ میان حاکمان ستمگر، اشراف و طبقه کارگر اتفاق افتاد.

دانشمندان زیست‌ باستان‌شناس از ابزارهای پزشکی قانونی برای بررسی DNA بقایای افراد بهره بردند تا دریابند که این افراد چگونه زندگی کرده‌اند و مرده‌اند.

 راز اسکلت‌های باستانی زنجیر شده ۲۵۰۰ ساله+عکس

 پاناگیوتیس کارکاناس، مدیر آزمایشگاه در دانشکده مطالعات کلاسیک در آتن ، در این مورد می‌گوید:

قصد داریم از روش‌هایی استفاده کنیم که در سریال‌های تلویزیونی دیده‌ایم و در علوم جرم و جنایت خیلی شناخته شده‌اند.

 محققان از یک باتری آزمایش ویژه ژن استفاده کردند که تحلیل‌های رادیوگرافی و ایزوتوپ را انجام می‌دهد و اسرار نهفته شده داخل جمجمه‌ها و اسکلت‌ها را بیرون می‌کشد.

 راز اسکلت‌های باستانی زنجیر شده ۲۵۰۰ ساله+عکس

هر سرنخی که این تیم تحقیقاتی به دست آورد، فرضیه اول آنها را مبنی بر قدیمی بودن این اسکلت‌ها، سالم بودن آنها و جایگاه آنها در زندگی اجتماعی محتمل‌تر می‌کرد.

منبع:تابناک باتو

انتهای پیام/

 

راز اسکلت‌های باستانی زنجیر شده ۲۵۰۰ ساله

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار