اردوغان: جهان اسلام نباید در مقابل اقدامات اسرائیل ساکت بنشیند

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی در انتقاد از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس، از کشورهای اسلامی خواست در مقابل این رژیم بایستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی انتقاد کرد.

او پیش از عزیمت به عربستان در گفتگو با خبرنگاران  درباره اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی قدس گفت: جهان اسلام نباید در مقابل اقدامات اسرائیل ساکت بنشیند. به تلاش گسترده برای کاهش تنش ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در بخشی دیگر از اظهاراتش درباره بحران قطر نیز اعلام کرد: طولانی شدن بحران خلیج (فارس) به نفع هیچکس نیست.

سفر اردوغان به کشورهای عربی خلیج فارس با هدف حل بحران قطر صورت می‌گیرد. وی امروز و فردا به  ریاض، کویت و دوحه سفر می‌کند.

ترکیه یکی از متحدان اصلی قطر است و از فهرست مطالبات چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از قطر انتقاد کرده است. این چهار کشور ماه گذشته (ژوئن) تحریم‌هایی بر ضد قطر به بهانه حمایت مالی این کشور از برخی گروه‌های تروریستی و نزدیکی با ایران اعمال کردند. قطر بار‌ها ادعاهای این کشور‌ها را مردود دانسته است.

انتهای پیام/

انتقاد اردوغان از ادامه بحران میان کشورهای عربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۲۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ایشان فقط از مطرح کردن فلسطین بدنبال افزایش نفوذ خود و در نهایت امپراطوری عثمانی است. و از همه چیز ابزاری استفاده می کند.
یادم نمی رود یک روز در مقابل رسانه ها به اسرائیل گفت رژیم کودک کش و بعد از آن برای حفظ شرایط خود حتی از جان هموطنان خودش در کشتی بشردوستانه گذشت و با آنان دست دوستی داد.
آخرین اخبار