ارومیه؛

پیش بینی برداشت بیش از 8 هزار تن گردو از باغات آذربایجان غربی

پیش بینی می شود امسال بیش از 8 هزار تن گردو از باغات استان برداشت شودکه نسبت به سال گذشته از رشد 24 درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ، سطح زیر کشت باغات گردو در استان را 5 هزار و 173 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان سطح زیر کشت گردو در استان، 4 هزار و 280 هکتار بارور و 893 هکتار غیر بارور است.

عبداله فتح اله زاده وی با اشاره به میزان گردوی برداشتی در سال گذشته از باغات آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته 6 هزار و 957 تن گردو برداشت شد که نسبت به مدت مشابه 24 درصد افزایش یافته است.

فتح اله زاده با بیان اینکه ارومیه با 2 هزار و 494 تن رکورد دار تولید گردوی استان در سال گذشته بود ، تصریح کرد: شهرستانهای سردشت با تولید 1330 تن، مهاباد 1246 تن و شاهین دژ با تولید 679 تن عمده شهرستانهای تولید کننده گردو در استان هستند و مابقی در سایر شهرستانهای آذربایجان غربی تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه 9 کشور را در تولید گردو دارد گفت: این استان از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک های جدید تولید ازجمله دستگاه های برداشت،تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر رتبه اول کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام/ح

درسال جاری بیش از 8 هزار تن گردو از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.