پهپادهای ایرانی به روسیه صادر می شود

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از همکاری ایران و روسیه در طراحی و صادرات هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد.

پهپادهای ایرانی به روسیه صادر می شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین دوره از نمایشگاه هوافضای روسیه (ماکس٢٠١٧) علاوه بر ارائه دستاوردهای مختلف صنعت دفاعی در حوزه های هوایی، موشکی و الکترونیک، ۵ نمونه از انواع هواپیماهای بدون سرنشین خود را نیز در معرض دید کشورهای خارجی قرار داد.

این هواپیماهای بدون سرنشین شامل پهپادهای حماسه، مهاجر٦، کرار، فطرس و یسیر بود.

پهپادهای ایرانی به روسیه صادر می شود

جمهوری اسلامی ایران با طراحی انواع هواپیماهای بدون سرنشین از جمله معدود کشورهای دارای این فناوری در جهان است که برخی کشورها بخصوص روسیه خواستار همکاری با ایران در این زمینه هستند.

امیر بنی طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، در حاشیه بازدید از نمایشگاه ماکس٢٠١٧، درگفتگو با خبرنگار دفاعی فارس، با بیان اینکه روسیه همواره به دنبال همکاری با ایران در زمینه پهپادها بوده است، خاطرنشان کرد: چند کار مشترک را با روس ها در این زمینه شروع کرده ایم که شامل همکاری در طراحی و صادرات برخی از پهپادهایی است که می توانیم به روسیه صادر کنیم.

پهپادهای ایرانی به روسیه صادر می شود

وی افزود: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران در زمینه طراحی و تولید پهپادها جزو کشورهای برتر جهان است، روسیه تمایل بسیار زیادی برای همکاری در این حوزه دارد که البته این همکاری به صورت رفت و برگشتی خواهد بود و ما نیز متقابلا از برخی تکنولوژی های آنها استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ادامه داد: ما آنچه که به نفع جمهوری اسلامی است را سریع پیش خواهیم برد، البته گاها در برخی موارد خصوصا پهپادها درخواست هایی دارند که نمی توانیم آن را اجابت کنیم.

پهپادهای ایرانی به روسیه صادر می شود

وی با اشاره به حضور چهار مدل از پهپادهای ساخت ایران در نمایشگاه هوافضای روسیه، ادامه داد: نمی توان آخرین دستاوردهای کشور را در این گونه نمایشگاه ها عرضه کرد چراکه ارائه محصولات باید به صورت کنترل شده باشد.


منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
ایول به ایران و ایرانی
آخرین اخبار