تاج منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

عوارض جبران ناپذیر مداخلات پزشکی زيبايى در سلامت افراد/به خدمات درمانى فضای مجازی اعتماد نكنيد

یک مشاور تغذیه گفت: خدمات لاغری که امروزه در صفحات مجازى ارائه می‌شوند مجوز‌های لازم را برای فعالیت رسمی ندارند.

عوارض جبران ناپذیر مداخلات پزشکی زيبايى در سلامت افراد/به خدمات درمانى ارائه شده در فضای مجازی اعتماد نكنيدمیلاد تاج منش مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: این روزها با گسترش دسترسی به اینترنت شکل خرید و فروش کالا و خدمات نیز تغییر کرده و در سراسر دنیا تمایل به خرید از طریق سایت ها و فضاى مجازى در حال افزايش  است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این سیستم افراد با اتکاء به اعتبار سایت فروشنده اقدام به پرداخت وجه و دریافت محصول مورد نظر درب منزل می کنند که در تامین این اعتماد وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز اقدامات موثری از جمله دادن نماد اعتماد به این قبیل سایت ها انجام داده است.

این مشاور تغذیه و رژیم درمانی افزود: خدمات پزشکی در میان فروش سایر کالاها کمی متفاوت هستند و اغلب خدمات پزشکی باید پس از تشخیص بیماری و بررسی جوانب مختلف جسمی و روحی فرد ارائه شوند که این فرآیند از طریق فضاى مجازى و بدون مراجعه حضوری به طور کامل انجام نمی شود و فرآیند تشخیص و در نتیجه درمان صحیح را دچار اختلال می کند.

تاج منش گفت: تمامی مراکز پزشکی و خدمات سلامت زیر نظر وزارت بهداشت هستند و از نظر داشتن مدارک تحصیلی معتبر ارائه دهندگان خدمت و مجوزهای لازم مورد بررسی قرار می گیرند، اما فعالیت های پزشکی در دنیای مجازی زیر نظر وزارت بهداشت نیست و در بحث خرید و فروش اینترنتی خدمات پزشکی مشکلات متعددى وجود دارد.

وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد افراد بدون داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، خدمات پزشکی را تبلیغ و ارائه می دهند و این موضوع در زمینه های زیبایی و خدمات لاغری که طرفداران بیشتری دارد در دنیای مجازی فراوان دیده می شود؛ امروزه شاهد صفحات اینترنتی بسیاری هستیم که خدمات لاغری ارائه می دهند كه بسيارى از  آن ها فاقد مجوزهای لازم برای فعالیت رسمی و قانونی هستند.

تاج منش اظهار کرد: متاسفانه افراد غیر متخصص در فضاى مجازى برای فروش کالای پزشکی از نا آگاهی جامعه در مورد عوارض استفاده از این روش ها سوء استفاده کرده و سلامت مردم را به خطر می اندازند که در این عرصه وزارت بهداشت باید راهکاری را در زمینه ارائه خدمات پزشکی در دنیای مجازی در نظر بگيرد.

وی در ادامه گفت: مردم باید از دریافت خدمات پزشکی از افراد غیر متخصص که هر ادعایی را در دنیای مجازی مطرح می کنند بپرهیزند که یکی از راهکارها مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی کشور و جستجوی نام پزشک در بخش خدمات  است.

تاج منش در پایان گفت: مردم باید بدانند ساده ترین مداخلات پزشکی لاغری و زیبایی می تواند عوارض جبران ناپذیری در سلامت آن ها داشته باشد و باید نسبت به انجام این امور توسط افراد غیر متخصص هوشیار باشند.

انتهای پیام/

بازار داغ لاغری و رژیم درمانی در دنیای مجازی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار