داعش به دنبال انتقام گیری است؛

احتمال حمله داعش با باکتری‌ بیماری های مُسری به انگلیس

آژانس بین المللی مبارزه با جرایم اعلام کرد امکان دارد داعش با انتشار باکتری بیماری های مُسری در انگلیس، قصد انتقام گیری از شکست های خود در عراق و سوریه را داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی اکسپرس نوشت: داعش ممکن است از ویروس ها و باکتری هایی در این حمله بهره ببرد که به آنتی بیوتیک مقاوم بوده و از آن طریق میلیون ها نفر را برای انتقام گیری در انگلیس به قتل برساند.

گروه تروریستی داعش قصد دارد این ویروس ها را در شهرهای بزرگ پخش کند. این در حالی است که این گروه تروریستی در حال از دست دادن قدرت خود در سوریه است و از سوی دیگر نیز از شهر موصل عراق به بیرون رانده شده است.

نیروهایی که با داعش مبارزه می کنند و همچنین برخی از کارشناسان امنیتی بر این باورند که داعش برای آنکه بتواند در لحظات آخر انتقام گیری کند، حاضر است تا دست به چنین اقدامی بزند.

اسناد به دست آمده از دانشگاه موصل، حاکی از آن است که از زمان تسلط داعش بر این شهر، آزمایش هایی با سلاح های شیمیایی بر روی انسان ها در آن مکان صورت گرفته و بیم آن می رود که اکنون داعش بخواهد از آن آزمایش ها در مقیاسی بزرگتر و برای انتقام گیری بهره ببرد.

محققان سازمان بهداشت جهانی چنین تخمین زده اند که به کارگیری 50 کیلوگرم از ویروس یک بیماری مسری در شهری به بزرگی لندن خواهد توانست تا 300 هزار نفر را آلوده سازد. طاعون بزرگ لندن که در سال 1665 رخ داد؛ بیش از 100 هزار قربانی بر جای گذاشت که معادل 20 درصد از جمعیت آن زمان پایتخت انگلیس بود. 

کارشناسان بیم آن را دارند که اکنون داعش بخواهد از طریق به کار بردن سلاح های میکروبی و شیمیایی جوامع تاریخی و کهن را به تصرف خود در آورد.

شایعات و حمله های اخیر داعش گویای این مطلب است که آنها به سلاح های شیمیایی دست یافته اند، اما این مساله هنوز از سوی مقامات تایید نشده است. هشدار جدی در این باره را آژانس بین المللی مبارزه با جرایم، اینترپل منتشر کرده اند. براساس این هشدار، امکان دارد که بمب گذاران انتحاری آموزش دیده ای در راه ورود به اروپا برای انجام حملات با سلاح شیمیایی ویرانگر باشند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار