ساری؛

آسیب پذیری بخش کشاورزی مازندران در هنگام سیلاب

بخش کشاورزی مازندران بهنگام وقوع سیل به دلیل داشتن سر دهنه‌های سنتی بسیار آسیب پذیر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: به دلیل سیستم سنتی انتقال آب از جمله ۲ هزار سر دهنه سنتی و تخریب آن‌ها بعد از هر سیل و طغیان رودخانه امکان انتقال آب به زمین‌های کشاورزی میسر نبوده و بعد از هر سیل با مشکل خشکسالی مواجه است.


وی با بیان اینکه تنوع سیلاب نیز در استان زیاد است افزود: در بسیاری از مواقع بدون آنکه دارای بارندگی زیادی باشیم شاهد وقوع سیلاب در رودخانه‌هایی که دارای رژیم یخچالی هستند بوده و این تنوع سیل موجب تنوع آسیب نیز می‌شود.


علی اصغر احمدی مدیر کل مدیریت بحران مازندران نیز از کارگروه سیل به عنوان یکی از کار گروه فعال استان یاد کرد و گفت: برخورداری استان از ۷ هزار کیلومتر رودخانه و وقوع سیلاب نقش این کارگروه را در بین سایر کارگروه دیگر بر جسته‌تر می‌کند.


وی با بیان اینکه مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همانند مصوبات هیأت وزیران برای دستگاه اجرایی لازم الاجرا است افزود: هر یک از دستگاه موضوعات و الویت‌های خود را پس از طرح در کارگروه جهت تصویب به شورای مذکور ارسال کنند.


وی از طرح جامع مدیریت سیلاب به عنوان یکی از اقدامات خوب این کارگروه یاد کرد و گفت: با ارائه طرح مذکور و تصویب آن در هیأت وزیران به مدت سه سال بخشی از اعتبار مورد نیاز در اختیار استان قرار گرفت.


انتهای پیام/آ


زمین‌های کشاورزی در خطر تخریب با وقوع سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.