تبریز؛

افزایش 14 درصدی مصرف برق در تبریز

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز با صدور اطلاعیه ای از عموم شهروندان خواست تا در مصرف برق صرفه جویی کنند. افزایش 14 درصدی مصرف برق در تبریز

افزایش 14 درصدی مصرف برق در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در این اطلاعیه آمده است: با توجه به افزایش بی سابقه دمای هوا در روزهای اخیر و افزایش مصرف برق در تبریز، از نظر توازن بین تولید و مصرف انرژی محدودیت هایی وجود دارد.
بر اساس این اطلاعیه و با توجه به نمودارهای آماری پیک بار، مصرف برق در حوزه شرکت توزیع نیروی برق تبریز نسبت به دوره مشابه سال گذشته به طور میانگین حدود 14درصد افزایش داشته است.
در این اطلاعیه عنوان شده است: با توجه به اینکه از ساعت 11 تا 15 شاهد اوج مصرف برق هستیم همکاری مستمر مردم و سازمان ها در رعایت الگوی مصرف برق جهت تامین برق پایدار ضروری است.
در ادامه این اطلاعیه، با تاکید بر استفاده از لوازم برقی به خصوص لوازم برودتی دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی خاطرنشان شده است: انتخاب نوع کولر با توجه به مناطق آب و هوایی، خاموش کردن کولر در هنگام ترک منزل، عدم استفاده از دور تند کولر در زمان پیک مصرف برق و ‌بستن کامل درب و پنجره به هنگام استفاده از کولر، از راهکارهای ساده در جهت بهینه سازی مصرف انرژی است.
مردم تبریز در روزهای گذشته گرمای بیش از 40 درجه سانتی گراد را تجربه کردند و در زمان حاضر( ساعت 20 یکشنبه ) دمای هوای این شهر 38 درجه سانتی گراد بالای صفر است.
شرکت توزیع برق تبریز در حدود 930 هزار مشترک دارد .
تابستان گذشته پیک مصرف برق تبریز برابر با 2 هزار و 988 مگاوات بوده این درحالیست که میزان مصرف برق در سال جاری به 3 هزار و 200 مگاوات رسیده است.

انتهای پیام/خ

افزایش 14درصدی مصرف برق درتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار