تبریز؛

سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری شرکت گرجستانی در معدن مس هریس

فرماندار هریس با اعلام اینکه شرکت سرمایه گذار گرجستانی در محدوده معدن مس سوناجیل 15 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است، گفت: به احتمال زیاد تا پایان سال 1396 عملیات اکتشاف این معدن پایان خواهد یافت.

سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری شرکت گرجستانی در معدن مس هریسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صابر تقویمی ،در شورای برنامه ریزی شهرستان هریس با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در زمینه اکتشاف و بهره برداری از معادن غنی طلا و مس در این منطقه، وظیفه ذاتی ادارات را همکاری و تعامل سازنده با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تحقق اهداف توسعه ای و اشتغالزایی دانست.
وی از روسای ادارات خواست با دوری از اقدام جزیره ای، تعامل بین بخشی را سرلوحه کار خود قرار داده و موانع حضور سرمایه گذاران را رفع کنند، زیرا که وجود درک مشترک درباره رونق اقتصادی مبتنی براستخراج معادن، باعث جهش اقتصادی شهرستان خواهد شد.
فرماندار هریس با اشاره به حجم بالای ذخیره معادن شهرستان هریس، اعلام کرد: با راه اندازی مجتمع معدنی سوناجیل هریس حداقل برای 1000نفر از افراد متخصص و نیروی کاربومی، اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در خانه ملت نیز در این جلسه، تشکیل کمیته های ویژه متشکل از رییس ادارات و نمایندگان سرمایه گذاران را برای تسریع در امور اداری و اخذمجوزهای لازم، ضروری دانست و از سرمایه گذاران گرجستانی معدن طلا و مس هریس خواست طبق برنامه پیش بینی شده نسبت به استقرار آزمایشگاه و کارگاه ها و تجهیزات خریداری شده اقدام کنند.
 در سال 1392 مراحل اداری و ثبت معدن مس سوناجیل هریس توسط شرکت عقاب طلایی ارسباران شروع شد.
در سال 1394 پس از توافق این شرکت با شرکت مشترک جهان زرجویان ارسباران و مرکز اکتشافات زمین شناسی (شرکت گرجی ) و انتقال پروانه اکتشافی سوناجیل ، عملیات اکتشافی در محدوده معدنی شروع شد.
بر اساس اعلام مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی 30 درصدی ذخایر مس کشور در این استان به ویژه در منطقه ارسباران قرار دارد.
انتهای پیام/خ

سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری شرکت گرجستانی در معدن مس هریس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار