اصفهان؛

بازرسی روزانه از فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان گفت: در هر ناحیه 5 یا 6 نفر هر روز به عنوان بازرس ویژه ثبت‌نام در حال فعالیت هستند و روند ثبت‌نام در مدارس را بررسی می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد قندهاری دیروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان اظهار داشت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش ناحیه پنج کمبود شدید نیروی انسان است به طوری که بیشترین نیاز به نیروی انسانی در کل استان اصفهان را ابتدا ناحیه پنج و پس از آن ناحیه چهار دارند.

وی افزود: در حال حاضر در مقطع ابتدایی با کمبود 207 نفر و در مقطع متوسطه اول و دوم با کمبود 262 نفر نیرو مواجه هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان ادامه داد: این میزان کمبود نیرو در صورتی است که همه نیروهای مأمور و نیروهای بسته‌های حمایتی و 113 نفر از مربیان پیش‌دبستانی که در دو سال اخیر جذب شدند به همکاری خود ادامه دهند.

قندهاری پیرامون مشکلات فضاهای آموزشی آموزش و پرورش ناحیه پنج بیان داشت: سازمان نوسازی مدارس دستور تخلیه 3 واحد آموزشی ناحیه پنج را اعلام کرده است که دو واحد در عاشق‌آباد و دیگری در شهرک قدس است.

وی از اقبال خوب خیران اصفهانی به مدرسه‌سازی خبر داد و گفت: از فروردین تاکنون ساخت 4 واحد آموزشگاهی را با کمک خیران شروع کرده‌ایم، سال گذشته نیز 7 واحد را تحویل گرفته و در اختیار دانش آموزان قرار دادیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان با اشاره به تعمیرات مدارس در فصل تعطیلات اذعان داشت: تابستان سال گذشته 80 واحد آموزشی را تعمیر و بازسازی کردیم، امسال نیز 35 واحد در حال تعمیر و بهسازی است.

قندهاری دیگر مشکل اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان را مشکلات نقدینگی و اعتبار اعلام و ابراز کرد: کمبود اعتبارات مشکلاتی را به وجود آورده است که از جمله آن عدم رسیدگی به آسفالت حیاط مدارس است که وضعیت مطلوبی ندارد و اگر مشکلی به وجود آید والدین آموزش و پرورش را مقصر می‌دانند.

وی با اشاره به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید اضافه کرد: در تابستان بزرگ‌ترین مشغله مدارس ثبت‌نام دانش‌آموزان است به همین دلیل مدارس تا پایان ثبت‌نام‌ها هر روز فعال هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان از فعالیت بازرسان ویژه ثبت‌نام خبر داد و خاطرنشان کرد: در هر ناحیه 5 یا 6 نفر هر روز به عنوان بازرس ویژه ثبت‌نام در حال فعالیت هستند و روند ثبت‌نام در مدارس را بررسی می‌کنند.

قندهاری افزود: در زمینه سرویس‌های مدارس با هماهنگی‌های انجام شده شکایت به کمترین میزان ممکن رسیده است.

وی تأکید کرد: همه این موضوعات را دنبال خواهیم کرد تا رضایت مردم را جلب کنیم و در راستای اهداف آموزش و پرورش گام برداریم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام عباس یاری‌پور گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در واقع ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت است و این فرهنگ را باید در عموم مردم رواج داد.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ ایثار در میان دانش‌آموزان تصریح کرد: باید مصوبه‌ای داشته باشیم تا هر ساله تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 2 اصفهان با بیان اینکه در جامعه اخلاق دینی کمرنگ شده است، بیان داشت: حتی خانواده‌های مذهبی نیز از آموزه‌های دینی فاصله گرفته‌اند که برای حل این معضل باید از اخلاق ایثارگران و شهدا استفاده کنیم.

یاری‌پور ادامه داد: عموم معلمان تازه‌وارد به آموزش پرورش با مقوله ایثار و شهادت آن طور که شایسته است آشنا نیستند که پیشنهاد می‌شود در این زمینه اقدامات عملی صورت گیرد.

وی در پایان با انتقاد از سبک تفکر اداری در مقوله ایثار و شهادت تأکید کرد: آیا شهدای ما زمانی که می‌خواستند به جنگ بروند در چارچوب ساعت کاری فعالیت می‌کردند؟ بنابراین ما نیز باید کمی در این زمینه جهادی فعالیت کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار