یاسوج؛

کتاب " چشمان بیدار " در یاسوج رونمایی می شود

کتاب چشمان بیدار، زندگینامه داستانی شهید شاخص دانشجویی "عین الله دهراب پور" در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رونمایی خواهد شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  کتاب چشمان بیدار، زندگینامه داستانی شهید شاخص دانشجویی "عین الله دهراب پور" به سفارش کنگره ملی شهدای دانشجو، سه شنبه (سوم مرداد 96) از ساعت 10 صبح،با حضور فرماندهی سپاه فتح، روسای دانشگاهها، مدیران استان و خانواده شهدا در سالن کنگره شهدای استان جنب میدان امام حسین یاسوج رونمایی می شود.

کتاب چشمان بیدار از بدو تولد شهید تا شهادت را روایت می کند همچنین وصیت نامه ها، تعدادی از نامه های شهید و نظر 20 نفر از دوستان نخبه شهید در مورد شهید دهراب پور به خصوص دکتر لنکرانی وزیر اسبق بهداشت به همراه تقدیرنامه وزیر علوم و ... را شامل می شود.

شهید دهراب پور در سال 1345 در شهرستان بویراحمد متولد شد.

شهید 'عین الله دهراب پور' در سال 93 به عنوان شهید شاخص دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده است.

در سال 93 و در اولین کنگره ملی شهدای دانشجو که با حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت و سردار نقدی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد از خانواده 36 شهید شاخص دانشجویی کشور و پدر شهید عین اله دهراب پور شهید شاخص دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

شهید 'عین الله دهراب پور' همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در حالی که در دانشگاه مشغول به تحصیل بود که پس از عزیمت جبهه و مجاهدت های فراوان در عملیات بیت المقدس مجروح شد.

پس از مداوا و مجروحیت در عملیات های بعدی وی از مبارزه با استکبار منصرف نشد تا اینکه در تابستان 1362 در عملیات والفجر دو منطقه حاج عمران به آرزوی دیرینه اش رسید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/غ

رونمایی از زندگی نامه شهید شاخص دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.