منصوری:

اشتغالزایی ٩٧٠ هزار نفری در سال جاری امكان‌پذیر نیست

معاون اشتغال وزارت كار رفاه و امو اجتماعی گفت: با توجه به روند فعلی، رسیدن به هدف گذاری ستاد اقتصاد مقاومتی برای اشتغالزایی ٩٧٠ هزار نفری در سال‌ جاری انجام نخواهد شد.

اشتغالزایی ٩٧٠ هزار نفری در سال جاری امكان پذیر نیستبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عیسی منصوری معاون اشتغال وزارت كار رفاه و امو اجتماعی در دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار داشت: فرض بر این است طبق روال جاری سالانه ظرفیت برای تولید اشتغال ٤٥٠ تا ٥٠٠ هزار وجود خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به روند فعلی رسیدن به هدف گذاری ستاد اقتصاد مقاومتی برای اشتغالزایی ٩٧٠ هزار نفری در سال جاری امكان پذیر نیست.

منصوری با بیان سیاست های وزارت كار برای اشتغالزایی گفت: در طرح اشتغال فراگیر برنامه هایی با بازدهی كوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد و بخش دیگری تحت عنوان كارانه اشتغال جوانان"كاج"درصدد بالابردن ظرفیت اشتغال و كاهش هزینه های ایجاد آن است.

معاون وزیر كار ضمن بیان طرح های كارورزی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر عنوان كرد: كسانی كه درچارچوب هماهنگ شده با سازمان آموزش فنی و خرفه ای اقدام به جذب نیرو كار می كنند، مشمول بیمه مسؤلیت خواهند شد.

وی تصریح كرد: در بخش اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی ظرفیت سالانه جذب ١٥٠ هزار نفر برای كار است و حمایت دولتی هم به این گونه خواهد بود كه حدود یك سوم دستمزد فرد توسط دولت پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر كار رفاه و اموراجتماعی با اشاره به مشوق های بیمه ای كارفرمایی گفت:هرفردی كه توسط كارگاهی جذب شود سهم بیمه توسط دولت به صورت نقدی به سازمان تامین اجتماعی واریز خواهد شد و كارفرما نباید هزینه ای پرداخت كند.

منصوری تاكید كرد: واحدهای صنفی دارای بیشترین ظرفیت تولید اشتغال محسوب می شوند و باید حمایت ها از این بخش بیشتر شود تا شاهد رونق تولید و افزایش اشتغال باشیم.

وی در پایان گفت: بر اساس هماهنگی كه با نظام بانكی انجام شده یارانه سود تسهیلات را وزارت كار تامین خواهد كرد كه جزئیات این طرح بیان خواهد شد.

انتهای پیام/

جزییات طرح اشتغال فراگیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار