ارتقاء۶۶ درصد ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در سردشت

فرماندار سردشت گفت: در دولت یازدهم نخستین پروژه گازرسانی روستایی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛نژاد جهانی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های گاز رسانی در این شهرستان اظهار کرد: با تکمیل پروژه گازرسانی به شهر میرآباد و 7 روستای تابعه به ویژه روستای بزرگ نلاس با اعتبار بالغ بر 48 میلیارد تومان نیز از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در روستاهای شهرستان سردشت فعلاً پایین است، افزود: ارتقا ضریب نفوذ گازرسانی شهرستان در حوزه روستایی نیازمند عزم جهادی است که خوشبختانه با دعوت از مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی اتفاقاتی خوبی تحقق پیدا کرد و سفر وی به این شهرستان دستاورد‌ها و نتایج قابل تقدیری به همراه داشت.

جهانی تصریح کرد: گازرسانی به 89 روستای شهرستان سردشت با برآورد 200 میلیارد تومان هزینه از مهم‌ترین تعهدات مدیر عامل شرکت گاز استان بود که قرار است ظرف دو سال آینده صورت پذیرد و با اجرای آن 5 هزار و 517 خانوار روستایی شهرستان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند و ضریب نفوذ گاز به 66 درصد می‌رسد.

فرماندار سردشت خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شرکت گاز استان، گازرسانی به 89 روستا در 10 محور تعریف شده که محور بیوران شامل 7 روستا با 766 خانوار و محور کولسه شامل 11 روستا با 457 خانوار به‌زودی وارد فاز اجرایی خواهند شد.

وی اظهار کرد: محور عباس آباد شامل 9 روستا با 761 خانوار، محور ساوان شامل 9 روستا با 809 خانوار، محور زوران شامل 4 روستا با 238 خانوار، محور شیوه میر شامل 8 روستا با 555 خانوار، محور نیزه سفلی شامل 16 روستا با 454 خانوار، محور سیسر شامل 5 روستا با 473 خانوار، محور ملاشیخ شامل 8 با 512 خانوار، محور زمزیران شامل 12 روستا با 492 خانوار طراحی و ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

جهانی گفت: گازرسانی به روستا‌ها با اعتباری بالغ بر 248 میلیاردتومان یکی از برنامه‌های راهبردی توسعه روستایی است که می‌تواند بسترهای لازم را برای رشد وشکوفایی و توسعه پایدار مناطق روستایی ایجاد کند.

به گفته وی گازرسانی به منطقه بیوران یکی از مهم‌ترین پروژ‌های تعریف شده در این سفراست که می‌تواند علاوه بر اهمیت ذاتی خود، حوزه‌های دیگر را تحت الشعاع قرار داده و منجر به بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه شود.

جهانی افزود: از اهم مزایایی گازرسانی به منطقه بیوران با توجه به شرایط جنگلی و کوهستانی آن کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف سوخت، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و تحقق شعاراقتصاد مقاومتی است.

فرماندار سردشت گفت: با توجه به اینکه طبیعت بکر و منحصر به فرد منطقه بیوران فرصتی مناسب برای رونق صنعت گردشگری است و یکی از ضروریات این امر نیز ایجاد زیر ساخت‌های توسعه‌ای است که قطعاَ گازرسانی به عناون یکی از شاخص‌های اساسی زمینه ساز توسعه و آبادانی و به تبع آن جذب گردشگر و رونق این صنعت است.

جهانی افزود: از سوی دیگر قرار گرفتن منطقه بیوران در مسیر بازارچه رسمی کیله و منتهی الیه مرز زمینه مستعدی را برای برقراری روابط تجاری و اقتصادی با اقلیم کردستان عراق فراهم آورده و هر اندازه شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی در این منطقه بالا‌تر باشد در گسترش این روابط و جذب سرمایه گذار موثر‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ب

با اعتبار بالغ بر 48 میلیارد تومان نیز از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.