قاضی زاده هاشمی در مراسم رونمایی از ٢٠٠ دستگاه موتورلانس؛

هر ۵ دقیقه یک حادثه مغزی رخ می‌دهد/ پوشش کامل اورژانس دریایی و هوایی در آینده ای نزدیک

وزیر بهداشت با اشاره به وقوع هر ۵ دقیقه حادثه مغزی در تهران گفت: در آینده‌ای نزدیک اورژانس دریایی و هوایی در کشور پوشش کامل پیدا می‌کنند.

هر ۵ دقیقه یک حادثه مغزی رخ می‌دهد/ پوشش کامل اورژانس دریایی و هوایی در آینده ای نزدیکبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم رونمايی از ٢٠٠ دستگاه موتورلانس که امروز برگزار شد، اظهار کرد: مأمورین اورژانس فرشتگان سپید پوشی هستند که در شرایط پر التهاب به کمک مردم، نجات و رفع نگرانی آنها می‌شتابند و تلاش خواهیم کرد ناوگان موتور آمبولانس را ظرف یکسال آینده در سایر کلانشهر‌ها راه اندازی کنیم.

وی از اورژانس به عنوان یکی از نیاز‌های مردم نام برد و تاکید کرد: اگر اقدامات اورژانس نامناسب باشد، باعث نارضایتی و نگرانی مردم خواهد شد و موقعی که انسان مستاصل است و چاره‌ای ندارد این نیرو‌های اورژانس هستند که به یاری مردم می‌شتابند.

 وزیر بهداشت با اشاره به زمان طلایی در انجام ماموریت‌ها گفت: حداکثر زمان برای یک بیمار سکته مغزی سه ساعت طلایی است که اگر بعد از این زمان نیز زنده بماند یک فرد معلول و با هزینه‌های سنگین برای خانواده و جامعه خواهد بود و این زمان برای بیماران قلبی عروقی حداکثر یک ساعت است.

وی بیان کرد: در تهران به علت مشکلات ترافیکی نمی‌توان در زمان مقرر همه خواسته‌های مردم را با ۸ هزار تماس اورژانس در روز فراهم کرد که  از نظر زمانی برای خدمات رسانی فوری با استانداردها  فاصله داریم، اما انتظار می‌رود موتور آمبولانس‌ها در مرحله دوم کمک بسیاری انجام دهند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: هر ۵ دقیقه یک حادثه مغزی و هر یک ساعت چندین حادثه قلبی در تهران داریم که گاهی اوقات چند ثانیه هم بسیار حیاتی است و بنابراین کاهش زمان رسیدن اورژانس از متوسط ۲۸ تا ۳۰ دقیقه به ۱۲ دقیقه بر بالین بیمار، حرکت بسیار مهم و ارزشمندی برای نجات جان بیماران است، اما با وجود بار ترافیکی سنگین در تهران این امر میسر نیست. 

وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم پوشش دریایی و هوایی اورژانس کشور کامل خواهد شد، یادآور شد: موتور آمبولانس یک بیمارستان کوچک است و این موتورلانس‌ها می‌توانند کمک بسیار مؤثری به مصدومان داشته باشند.

 

 انتهای پیام/ 

زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار باید به 12 دقیقه کاهش پیدا کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار