طی سال جاری رخ داد:

آتش سوزی در 282 هکتار از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت 282هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان در قالب 62 فقره آتش سوزی از اوایل سال جاری تاکنون طعمه حریق شده است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عزت الله بهشتی فر اظهار داشت: خسارت ناشی از این میزان آتش سوزی در استان افزون بر 60میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد :  26 فقره از این آتش سوزی‌ها تنها در سه نقطه بحرانی با انبوه جنگل ومرتع بوده است.

بهشتی فر افزود: 13نقطه بحرانی با بیشترین میزان آتش سوزی‌ها تاکنون در سطح استان شناسایی شده و عملیات مهار وحفاظت از جنگل‌های این مناطق در اولویت منابع طبیعی استان قرار گرفته است.

کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار نیز مرتع است.

وی بیان کرد : میزان آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد از نظر تعداد وقوع 26 فقره نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته اما به لحاظ سطح حدود 45 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت : بیش از 90 درصد وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع ملی این استان به‌ صورت عمدی و با دخالت‌های مستقیم انسانی بوده است.

وی تصریح کرد : بر اساس برآورد اولیه ظرف یک دهه گذشته و از سال 1385 تا پایان سه ماهه نخست امسال افزون بر 9هزار هکتار از جنگل‌های این استان طعمه حریق شده است.

وی یادآور شد : این میزان خسارت بر اثر وقوع افزون بر یک هزار و 114فقره آتش سوزی بوده است.

بهشتی فر گفت : افزون بر یک هزار و 300 هکتار از این میزان در سال 95 و یک هزار و 200 هکتار نیز در سال 94بوده است.

وی کوهستانی و سخت گذر بودن مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد و کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای مهار آتش سوزی ها را یادآور و خواستار توجه و اهتمام ویژه ستاد بحران و مسئولان اجرایی در سطح ملی و استانی برای امداد رسانی در این راستا شد.

انتهای پیام/غ

آتش سوزی در 282 هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.