ایلام؛

93 درصد مردم ایلام صاحب پرونده الکترونیک سلامت شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در مناطق شهری 90 درصد و در مناطق روستایی و عشایری 100 درصد صاحب پرونده الکترونیک سلامت شدند.

93 درصد مردم ایلام صاحب پرونده الکترونیک سلامت شدند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،راضی ناصری فر بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ردیف 10 دانشگاه برتر در سامانه یکپارچه بهداشت از نظر دریافت حداقل یک بار خدمت بهداشتی در کشور است.


وی اظهارکرد: پرونده الکترونیک سلامت مبتنی بر شناسه کد ملی است که برای هر فرد ایجاد می شود و همه اطلاعات مربوط به سلامت شخص از تولد تا پس از مرگ در آن ثبت می شود.


ناصری فر عنوان کرد: با استفاده از رمز عبور و الزامات لازم در زمینه حفظ حریم شخصی، امکان دسترسی به این اطلاعات توسط فرد، بهورز، مراقبان سلامت، پزشک معالج و یا سایر افراد ذی صلاح مطابق با سطح دسترسی تعریف شده در سراسر کشور ایجاد شده است.


وی افزود: تعداد کاربران این سامانه یک هزار و 79 نفر است که از این تعداد 98 نفر پزشک، 103 نفر ماما، 211 نفر بهورز، 248 نفر مراقب سلامت و مابقی نیز کارشناسان بهداشتی هستند.


ناصری فر عمده ترین مشکل اجرای این طرح را نبود زیرساخت های ارتباطی مانند اینترنت در مناطق روستایی و دور افتاده اعلام کرد و ادامه داد: با رایزنی های انجام شده هم اکنون 747 سیستم ثبت اطلاعات در تمامی مراکز و خانه های بهداشت دانشگاه راه اندازی شده و پوشش اینترنتی مناطق شهری نیز به 100 درصد و در نقاط روستایی به 60 رسیده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از تمامی کسانی که موفق به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نشده اند، خواست با مراجعه حضوری به یکی از مراکز بهداشت استان ایلام و تنها با ارائه کد ملی نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ د


تشکیل پرونده الکترونیک سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.