مشهد؛

انتقال رایگان سالمندان و نیازمندان به حرم مطهر رضوی

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد مقدس از اجرای طرح همه خادمیم همزمان با دهه کرامت برای انتقال سالمندان و نیازمندان توسط مردم به حرم مطهر خبر داد.

انتقال رایگان سالمندان و نیازمندان به حرم مطهر رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی قناویزچی گفت: تدوین و ساماندهی خدمات داوطلبانه شهروندان به زائران یکی از برنامه‌های اصلی ما در دهه کرامت سال جاری است.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح از سال گذشته و با حضور 7 هزار نفر آغاز شد، افزود: تعداد خادمان داوطلب در دهه آخر صفر سال گذشته به بیش از 70 هزار نفر رسید که این طرح در دهه کرامت سال جاری نیز اجرایی می‌شود.

 

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد مقدس گفت: مکان‌هایی مانند پایانه مسافربری و راه‌آهن برای استقرار ثابت و سالیانه خادمان حریم رضوی برنامه‌ریزی شده است که این خادمان از دهه کرامت سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

 

قناویزچی افزود: 20 طرح و برنامه از جمله ارودوهای جهادی، انتقال سالمندان به حرم مطهر، تهیه جهیزیه، آموزش داوطلبانه برای ایام دهه کرامت در نظر گرفته شده است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در هر منطقه اجرایی می‌شود.

 

وی با اشاره به نام این طرح که «همه خادمیم» است، گفت: اکران‌های شهری برای این ایام در نظر گرفته شده است تا به همه افراد جامعه نشان دهیم که در جایگاه‌های خود چگونه می‌توانند خادم باشند.

 

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد مقدس افزود: کلیه این اقدامات باعث می‌شود تا فرهنگ میزبانی توسعه یافته و افزایش رضایت و در نهایت ماندگاری زائران بالاتر رود. نتیجه این مهم نیز رونق گردشگری و اقتصاد زیارت در مشهد است.

 

قناویزچی گفت: شهروندان برای مشارکت در طرح انتقال سالمندان و نیازمندان به حرم مطهر، علاوه بر وسیله شخصی خود می‌توانند با پرداخت 30 هزار تومان، هزینه یک اتوبوس برای رفت و برگشت زائران به حرم مطهر را در طرح « اتوبوس قرار زیارت» متقبل شوند.

 

وی با اشاره به اینکه تورهای گردشگری ویژه زائرین نیز در حال اجرا است، افزود: شهروندان علاقمند برای مشارکت در این طرح و یا استفاده از این طرح می‌توانند با شماره 31208 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.