یزد؛

صنعت فولاد از نظر انرژی مورد نیاز، پرمصرف ترین صنعت در جهان به شمار می رود

امسال صنایع فولاد استان افزون بر 30 مگاوات در طرح ذخیره عملیاتی مشارکت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدمیرشمس در نشست با مدیران صنعت فولاد استان ، مشارکت آنان در کاهش افزون بر 30 مگاوات انرژی برق در طرح ذخیره عملیاتی در زمان پیک بار را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد : سه میلیارد و 455 میلیون ریال پاداش در سال گذشته به 15 واحد فولاد فعال استان اختصاص یافت.

 میرشمسبا اشاره به اینکه صنعت فولاد در مقایسه با سایر صنایع از نظر انرژی مورد نیاز، پرمصرف ترین صنعت در جهان به شمار می رود، افزود: هم‌افزایی و ارتقاء کارایی مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانه‌ای در صنایع عمده مصرف کننده انرژی می تواند، کمک شایانی را به کشور داشته باشد.

 ویتصریح کرد: روند رو به زوال منابع طبیعی و انرژی های فسیلی و ذخایر گاز ، ضرورت توجه به ارائه روشهای مدیریت انرژی به خصوص در صنعت فولاد را دوچندان کرده است. 

وی نگاه آینده محور به موضوع انرژی را مهم خواند و خاطرنشان کرد : نیاز روز افزون بسیاری از صنایع تولیدی به صنعت پایه فولاد و نامگذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی ، اهمیت گرایش به سمت روشهای نوین کاهش مصرف در این صنعت، بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تاکید کرد: سیاست‏ گذاران ، مدیران کلان و مدیران انرژی صنعت فولاد باید شیوه های نوین مدیریت مصرف را از طریق سمینارهای علمی کشور آموزش ببیند.

انتهای پیام/ ی

نگاه آینده محور به موضوع انرژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.